Vai al contenuto

cosa pensè dei rom???(zingani)


merlodegraia

Messaggi raccomandati

  • Risposte 124
  • Creato
  • Ultima Risposta

Miglior contributo in questa discussione

Miglior contributo in questa discussione

No, fastidio no..... ME INCAZZERIA COME UNA IENA!!!! dopo quel che go visto de come i se comportava a Borgo, del sporco che i lassava in giro (sopratutto "organico" e te posso assicurar che per un giardinier andar taiar erba dove che xè lori.... :noghesemo: ) e dopo che i me se entrai in casa e i me ga rubà una vita de ricordi..... beh si! su de lori son diventà razzista

Modificato da giacomin
Link al commento
Condividi su altri siti

Tutto il male possibile immaginabile. Purtroppo go un campo piu o men vizin casa, e vedo co i miei oci quel che i son e che i combina. Go tastà sula "mia pelle" che brutta raza che i ghe son, co circa un annetto fa i son entradi a rubar a casa mia mentre ghe iero mi dentro. Ve auguro de nn rivar ai livelli di presenza che gavemo noi qui.

:bye:

Link al commento
Condividi su altri siti

Solitamente sono poco incline a discriminaizoni o pregiudizi...

Ma devo ammettere che fino ad ora tutte le mie esperienze dirette o indirette con i ROM sono state passime.

Magarinon saranno tutti cattivi ma tutti quelli che ho conosciuto fino ora hanno una condotta pessima.

Modificato da Ghost
Link al commento
Condividi su altri siti

quello che ho visto mi piace poco. Avevano in origine una cultura anche fatta di un lavoro (pentolai, giostrai..) ma purtroppo col tempo questi mestieri sono finiti e la più parte vive di espedienti. La loro cultura cozza troppo con la nostra in fatto di etica del lavoro ed igiene.

Link al commento
Condividi su altri siti

Me dispiasi, ma no way. Xe una serie de robe che me urta, e non poco. In primis: te vol gaver la casa o la baracca? No te son zingano. I zingani se sposta. E allora trovite un lavor e compra una casa. Come che fa tutti. Però bisogna dir che un campo nomadi xe come un supermercato dell'illegale. Qualsiasi roba là te la trovi.

Link al commento
Condividi su altri siti

Xe de dir che i sta in un mondo che no ghe apartien più.

Sto eser chiusi e ciechi per no rinovar la propria società, xe una roba che no go mai rivado capir.

..me manca de conosserghene de persona, sinceramente son curioso.

Anche perchè no credo proprio che per lori sia meio rubacchiar e viver in barache, piutosto che "adatarse" al stile de vita ocidental. Fazo fadiga a capirli.. e penso che questo sia reciproco :-/

Link al commento
Condividi su altri siti

No go mai avudo esperienze dirette e quel che so xe per quel che se senti e che tuti disi.

Me capita spesso de passar davanti a un mini-campo, quel che xe la dela centrale del latte sulla via Carnaro - ex camionale.

Digo anche de no saver piu' de tanto della cultura Rom, so solo che i xe (dovessi esser) nomadi, e (de conseguenza?) apolidi.

Come per tute le altre culture diverse da quella della "maggioranza", sopratuto oggi, ghe vol un certo sforzo de integrazion, e no so come i Rom se gabi integrado qua de noi.

Savemo che veder uno de lori no ispira ssai simpatia.

Mi me chiedo come mai se i xe "nomadi" i gabi bisogno de campi dove stanziarse per tuta la vita.

Come fa nel mondo occidentale de oggi a integrarse una cultura nomade che vivi come podemo veder coi nostri oci?

Intanto no me par che sia piu' tanto nomadi, ma se no xe piu' nomadi cossa i ga bisogno dei campi? Come disi orannez i podessi "convertirse" a un stile de vita piu' "normale" pur mantenendo cultura e tradizioni.

Devo dir che go senti' anche racconti de "Rom boni e cocoli".

Quindi ala fin fine no xe che penso che sia tuto :memele: che oviamente xe la vose che gira de più, senza meter in dubbio assolutamente che tanta :memele: ghe sia, perchè se vedi insomma.

Me secca dirlo ma fortunatamente vizin casa mia no xe spazio per un campo nomadi.

Link al commento
Condividi su altri siti

Quel campo che parla Starlite el xè servido anche da un scuolabus, una volta me ga tocado andar mi (iera dopo qualche giorno dal furto in casa :angry: quindi ve immaginè che contento che iero) a parte la spuza che gaveva sti fioi, quel che me ga fato girar i tesorini iera el tipo novo de mercedes postegiada e una bmw niente male vizin. Sti omini te li vedi sempre la, e allora? Xè le donne che la mattina le ciol la 34 e le va in centro con in brazo i fioi più pici a pregar la carità ma no credo che basti a mantinir certi auti.

Mi go lavorà x 40 anni e go una punto ligada co'l fil de fero :incazzado::incazzado: De natura no son un tipo invidioso ma fazendo 1+1.......

Modificato da giacomin
Link al commento
Condividi su altri siti

quel che me ga fato girar i tesorini iera el tipo novo de mercedes postegiada e una bmw niente male vizin. Sti omini te li vedi sempre la, e allora? Xè le donne che la mattina le ciol la 34 e le va in centro con in brazo i fioi più pici a pregar la carità ma no credo che basti a mantinir certi auti.

questo no go mai capido nianche mi sinceramente

Link al commento
Condividi su altri siti

quel che me ga fato girar i tesorini iera el tipo novo de mercedes postegiada e una bmw niente male vizin. Sti omini te li vedi sempre la, e allora? Xè le donne che la mattina le ciol la 34 e le va in centro con in brazo i fioi più pici a pregar la carità ma no credo che basti a mantinir certi auti.

Me ricorda tanto quel che me contava mio fio col xe andà in Albania col primo contigente: i ghe portava i camion colle vettovaglie a una certa ora prestabilida, no i trovava nissun, i omini iera in osteria le donne e i fioi a lavorar in campagna e altrove e fin che lore no le finiva no se podeva scarigar el camion perchè no iera nissun che ingrumava.

Link al commento
Condividi su altri siti

credo che bisogna distinguer i "zingani" dalla cultura rom. quest'ultima xè una vera e propria cultura e un modo de viver, che se ga molto perso nel tempo... ora come ora, de rom "tradizionali" no credo che ghe ne sia molti, la maggiorparte se persone che ghe fa comodo viver cussì, e che no ga voia de integrarse.

Mi conoso solo (de vista) una rom, che se ga stufado e la se ga portà via i fioi (casinisti come non pochi, chi che va in 29 li conosi de sicuro ;) ). Però, da quanto me ga dito Radio Servola, ormai la xè ben integrada. Quindi xè solo una qustion de volontà.

Ma saria curiosa de saver un po' de più sulla cultura rom, devi esser affascinante ...

Link al commento
Condividi su altri siti

mi diria che i veri rom ga una parte affascinante... il fatto de esser nomadi, liberi da leggi (le nostre almeno, perchè da quel che so i ga delle loro), i costumi, le loro tradizioni ecc ecc...

però quei che gavemo noi diria che no xe i veri rom... xe zingari veri e propri che se ga stabili in campi (ciamai nomadi, ma no penso sia la definizion giusta visto che da quel che i me disi i se ga ormai stabili fisso la) e diria che no me piasi il loro modo de viver anche perchè un per de anni fa xe rivai a intrufolarse casa de mio moroso e i ghe ga porta via oro, play e zoghetti... insomma no i se porta via solo roba de valor ma anche ricordi e no me par giusto...

una volta go parla con una zingara (penso che a ocio e crose gaveva la mia età) e ghe go chiesto perchè inveze de chieder la carità no la va lavorar anche part time, iera una bella mula e me sembrava sprecada a chieder la carità (ghe lo go proprio dito ma in buona fede eh) e questa me ga risposto che poi chi tien i fioi (infatti i se porta drio almeno tre fioi per far compassion..) e oltretutto xe difficile per lori trovar un lavor fisso (mi no so se la me diseva o meno la verità)...

poi inveze co lavoravo in bar go conosu un muleto de circa 10 o 11 anni che veniva sempre a chieder de darghe de bever e de magnar... ogni tanto ghe daimo ma no sempre... poi un giorno el se presenta in bar con un portafoglio pien e digo pien de soldi (iera tutte banconote de 50000 lire o 100000 lire e no voio immaginar dove lo ga ciolto)

un'altra volta inveze go conosu una mula che lavorava in bar e da diversi discorsi la me fa che per lori xe normale rubar, xe un modo per viver meio, no ghe sembrava de far niente de mal (insomma xe ovvio che gavemo regole de vita completamente opposte.... quel che per noi xe immorale o comunque non etico per lori xe normale... quindi anche i discorsi xe inutili)

Link al commento
Condividi su altri siti

per inciso, noi in triestin li gavemo sempre ciamai zingani, che po xe un termine antico che vien de l'antico grego Zyngàno ( da cui zigàno e gitàno), in italian se ghe diseva zingari e basta. Po xe vegnudo de moda che zingani no xe bel, che no xe gentil, e cussì i ga cominciado a ciamarli Rom, che par più bel e più scientifico. Ma xe de precisar che i Rom xe solo che una parte dei zingani, perchè ghe xe anche i Sinti ( che no xe el sinter). E no steme domandar de più, che no so.

Però, se volè, leggè el libro de Sgorlon Il Caldèras, la storia de un zingano de altri tempi, e gaverè un'idea de cossa che podeva esser una cultura rom e no solo quel che vedemo.

Una sola volta, qua , in via Muratti, go trovado una zingana che me ga offerto de legerme la man. solo che a mi ste robe no me interessa: o xe sempiade false magnafliche, o, se fussi vero, no me piasessi saver.

Link al commento
Condividi su altri siti

mi no i me piasi.. sarà che no go ancora conossudo un zingaro che lavora e sarà che anche a mi i me ga rubado (anni fa..) tv, videoregistrator e altre robe de elettronica (stavo in terzo pian e i xe entradi dalla finestra.. :D con l'impalcatura che iera per lavori in corso) però no go mai trovado niente de bon e de positivo in lori.. no go mai conossudo un zingano che me dassi qualcossa de positivo nel vederlo..

mi no son razzista, per niente.. ma i zingani che gavemo noi..

che poi no capisso.. se noi mettemo un camper o una roulotte in un pra, dovemo pagar tasse del bollo, gaver la proprietà del terren e no costa poco.. e me chiedo.. come i fa lori a pagar? e xke no i li fa sbaraccar in do e do quattro? (dato chei posti dove che i se metti no xe che le case vicin guadagna de valor.. anzi.. )

Link al commento
Condividi su altri siti

e xke no i li fa sbaraccar in do e do quattro? (dato chei posti dove che i se metti no xe che le case vicin guadagna de valor.. anzi.. )

penso (credo!) che ghe sia delle leggi particolari, tipo de "protezion" de queste comunità.

se pensè... xè stado (in percentuale) el secondo popolo più sterminado nei campi de concentramento nazista. Quindi credo che i gabbi fatto delle leggi apposite de tutela. No son molto informada, ma a rigor de logica penso che sia cussì...

Link al commento
Condividi su altri siti

Come disi Marina xè una "legge speciale" che proteggi questa gente, quel che manca xè una legge che ne proteggi a noi da lori, come me ga fato notar i carabinieri co son andà a far denuncia del furto :angry:, sti disgraziai i manda rubar i fioi minorenni cussì anche se te li ciapi no te pol far niente anzi, se te li tochi te va in grane ti :cherobeara:

Link al commento
Condividi su altri siti

liberi da leggi (le nostre almeno, perchè da quel che so i ga delle loro)

in che senso? in italia se rispondi delle leggi italiane indiferente chi te son

allora come mai stranamente i vien rubar ma no i vien mai beccai... oddio so che non semo CSI ma neanche i zerca mai de veder chi xe sta... il furto vien archivia come a opera de anonimi e bon... anche se persone ga visto qualcosa no vien neanche ciapade in considerazion... eppur penso che una controladina ogni tanto nei campi "nomadi" faria saltar fora qualcosa... ogni tanto almeno... so che la maggior parte delle volte i se libera subito de tutto... no digo sia facile ma neanche i ghe prova...

comunque me riferivo anche al fatto che sicuramente non i paga le tasse come noi, i se taca all'elettricità abusivamente (me ga conta un poliziotto ste robe) ... i ga perfin la tv (e penso che no i paghi la RAI...) e da quel che so non i paga un euro per el territorio che i occupa (provemo noi a far qualcosa del genere e te vedi come i ne cori drio per farne rispetar la legge)

Link al commento
Condividi su altri siti

il furto vien archivia come a opera de anonimi e bon... anche se persone ga visto qualcosa no vien neanche ciapade in considerazion... eppur penso che una controladina ogni tanto nei campi "nomadi" faria saltar fora qualcosa... ogni tanto almeno... so che la maggior parte delle volte i se libera subito de tutto... no digo sia facile ma neanche i ghe prova...

[...]

comunque me riferivo anche al fatto che sicuramente non i paga le tasse come noi, i se taca all'elettricità abusivamente (me ga conta un poliziotto ste robe) ... i ga perfin la tv (e penso che no i paghi la RAI...) e da quel che so non i paga un euro per el territorio che i occupa (provemo noi a far qualcosa del genere e te vedi come i ne cori drio per farne rispetar la legge)

...par che te parli de certe zone de Napoli... anche la xe delle leggi che proteggi certi napoletani?!?!?!

Link al commento
Condividi su altri siti

Partecipa alla conversazione

Puoi pubblicare ora e registrarti più tardi. Se hai un account, accedi ora per pubblicarlo con il tuo account.

Ospite
Rispondi a questa discussione...

×   Hai incollato il contenuto con la formattazione.   Rimuovere la formattazione

  Sono consentiti solo 75 emoticon max.

×   Il tuo collegamento è stato incorporato automaticamente.   Mostra come un collegamento

×   Il tuo contenuto precedente è stato ripristinato.   Pulisci editor

×   Non puoi incollare le immagini direttamente. Carica o inserisci immagini dall'URL.

Caricamento...
  • Chi sta navigando   0 utenti

    Nessun utente registrato visualizza questa pagina.


×
×
  • Crea Nuovo...
×
Il Forum di Elsitodesandro
Indice
Attività
Accedi

Accedi



Cerca
Altro
×