Vai al contenuto

50 anni de Italia


Starlite

Trieste... cossa saria sta meio?  

50 utenti hanno votato

  1. 1. Trieste... cossa saria sta meio?

    • Austria
      14
    • Italia
      13
    • Yugoslavia
      1
    • Territorio Libero di Trieste
      22


Messaggi raccomandati

Ho votato chiaramente per...

Italian%20flag%20flying.gif

e l'ho fatto con il cuore anche se per le mie tasche era meglio votar per l'Austria o per l'indipedenza tipo San Marino ma non limitata alla sola provincia di Trieste ma all'intera regione della Venezia Giulia cioè da Grado a Pola...

istria_map1.jpg

Link al commento
Condividi su altri siti

  • 2 mesi dopo...
  • Risposte 137
  • Creato
  • Ultima Risposta

Miglior contributo in questa discussione

Miglior contributo in questa discussione

Oramai ghe semo...

dopodomani, martedì 26 ottobre, casca el 50° anniversario dell'entrata in città

delle truppe italiane e del definitivo ritorno de Trieste all'Italia. :rolleyes:

Sul sito dela Comun se trova el programma dele celebrazioni e el link ad altri siti e pagine che parla dell'evento.

Ricordo solo de parlarne con civiltà e nel rispetto de tuti :ok:

Volevo segnalar anche l'articolo pubblicado alcuni giorni fa su CorSera a firma de Claudio Magris che el disi, secondo mi , diverse robe giuste. Apena trovo un link dove che el xe ve lo posto.

A proposito de quanto xe scrito QUA volevo solo far un due commenti.

Go letto l'articoletto e me par che i se ga dimentica de scriver un per de robe, come l'occupazion tedesca dal 43 al 45 che ga fato i sui bei danni, i bombardamenti alleati che ga fato anche quei danni (magari in un certo senso un poco necessari). Insoma me par che ancora adesso se voli ricordar de piu' certe robe che pol in qualche modo alimentar rancori interni alla città.

E pensar in che anno semo, sta roba no me fa ssai piazer.

E se volemo far del ben alla nostra cara città xe sempre meio evitar de alimentar rancori e odii interni che no ga motivo de esister.

Ieri, sabato 23, go visto che xe sta un corteo de Azione Giovani sponsorizzado da A.N. che voleva celebrar e ricordar el ritorno dell'Italia e sempre nell'ottica del far del ben alla città no me pareva che el striscion con la scritta "Istria Dalmazia Ritorneremo" fazessi ssai ben alla città e alle celebrazioni festive. :ehno:

P.S.: mi e l'Amministrator, dopo consulto, semo giunti alla conclusion che non sara' risparmiade le randellade a chi storpierà l'argomento :lol:

Link al commento
Condividi su altri siti

Ieri, sabato 23, go visto che xe sta un corteo de Azione Giovani sponsorizzado da A.N. che voleva celebrar e ricordar el ritorno dell'Italia e sempre nell'ottica del far del ben alla città no me pareva che el striscion con la scritta "Istria Dalmazia Ritorneremo" fazessi ssai ben alla città e alle celebrazioni festive.

... a Trieste spesso se senti el nostalgico " volemo tornar"

...la risposta xe sempre quela:" nissun ve tien qua".

...e che l'ultimo distudi la luce.

Link al commento
Condividi su altri siti

go rileto tuti i argomenti precedenti e me domando............

- de quando in qua leger e parlar dela storia xe' politica..????

- o forsi xe' politica quando comoda...forsi se xe' storia recente....?

- come za dito in altri argomenti dal Cucer e che mi condivido al 100%, quando se scrivi una opinion ( si o no..piasi o no piasi ), saria bel e bon che se scrivessi el perchè, el conceto....no semplicemente darghe contro !!!!

...tanto per dir.....e senza voler far polemica, solo cercar de capir e analizar.....

l'avatar de Jazz con la figura de Attila cossa xe'....me par che come conceto, el podessi meter quel de Hitler o Stalin o Pol Pot...o qualche altro, che saria la stessa roba, e alora cossa xe', apologia de cossa, in fondo Attila, come la storia scrivi, xé sta un forsenado che ga' invaso, distruto, asasinado, rubado, deportado, ecc............

ma no se guarda tanto perchè no ierimo la, e no semo stadi coinvolti nela tragedia, al più, no se fa la propaganda contro de lui...!!!

alora, no confonder fati storici.....cossa xe' sucesso per el mondo durante la vita del'omo.......con politica, i fati devi esser registradi, discussi con equlibrio senza cior parte, senza offender, ....le opinioni su cossa se ga' leto le pol star con ogni dun de noi o se le esprimi....ma questo xe' un altro per de manighe...!!

saludi

Fabio

Link al commento
Condividi su altri siti

dopodomani, martedì 26 ottobre, casca el 50° anniversario dell'entrata in città delle truppe italiane e del definitivo ritorno de Trieste all'Italia

almeno la speranza lassimela!!!!

mi go za espresso più volte quel ke penso de sta storia e de come xe stade condote le celebrazioni fin desso.

come go za dito, vedo sempre più spesso storpiar o esaltar una parte de storia inveze de un'altra...insomma el classico revisionismo storico ke se fa per sconder la Storia...e per la paura della verità.

la storia dell'Istria e della Dalmazia nn me par ke sia el caso de tirarla ancora fora (come argomento nazionalistico) visto ke ormai semo tuti europei e visto ke poki esuli xe tornai indrio con tuto ciò ke gaveva delle garanzie.

nazionalismi e revisionismi fa solo del mal e nn xe costruttivo.

desso nn vojo ke me zighe ke son andada :offtopic: ma stavo rilegendo tuti i post e go fato un sunto dei miei pensieri.

per quanto riguarda el famigerato 26/10...mi osserverò un minuto de silenzio...guardando la mia adorata bandiera e sperando ke se nn se possi cambiar in mejo almeno nn vadi pezo de cussì.

un'ultima roba...nn ne posso più de veder cortei e manifestazioni militari!!! anka doman una...insomma bel modo de diffonder la pace ai fioi...e de incasinar el traffico e de romperme le balle xkè cammino con un tubo portadisegni per piazza grande!!!

Link al commento
Condividi su altri siti

...tanto per dir.....e senza voler far polemica, solo cercar de capir e analizar.....

l'avatar de Jazz con la figura de Attila cossa xe'....me par che come conceto, el podessi meter quel de Hitler o Stalin o Pol Pot...o qualche altro, che saria la stessa roba, e alora cossa xe', apologia de cossa, in fondo Attila, come la storia scrivi, xé sta un forsenado che ga' invaso, distruto, asasinado, rubado, deportado, ecc............

ma no se guarda tanto perchè no ierimo la, e no semo stadi coinvolti nela tragedia, al più, no se fa la propaganda contro de lui...!!!

Ghe tegno a puntualizar una roba che forsi ti non te pol saver: el mio avatar xe la locandina de un film parodia "Attila Il Flagello Di Dio" con Diego Abatantuono che fa l'Attila "terrunciello"...non ga niente a che veder con el personaggio storico!

Fine :offtopic:

:bye:

Link al commento
Condividi su altri siti

A mezzogiorno, sul primo canal radiofonico della Rai (quel dove i trasmetti el Gazzettin, per intenderse) i ga riproposto i vari discorsi fatti in p.za Unità el 26 ottobre del 54, tra cui quel del sindaco Bartoli...parole cariche de emozion, sia per chi le proferiva, sia per tutta la cittadinanza presente in piazza Granda o all'ascolto de Radio Trieste.

:bye:

Link al commento
Condividi su altri siti

Mi go apena finì de vardar la puntata de Terra! che xe andad in onda l'altra settimana.

E devo dir che me ga piasso. :punk:

Ga parlado de tuto, xe sta' molto obietiva, come pochi documentari e/o servizi de TG che go visto in sti giorni che iera molto orientadi a raccontar solo una parte della storia.

Ga spaziado dal ritorno, all'esodo istrian, all'occupazion titina, all'AMG-GMA-TLT e interviste ai triestini-sloveni. Se ga sentido opinioni diverse de tute le parti su tuti i avenimenti. Ben ben... bravo Toni Capuozzo. :bye:

Link al commento
Condividi su altri siti

Mi go apena finì de vardar la puntata de Terra! che xe andad in onda l'altra settimana.

E devo dir che me ga piasso. :punk:

Ga parlado de tuto, xe sta' molto obietiva, come pochi documentari e/o servizi de TG che go visto in sti giorni che iera molto orientadi a raccontar solo una parte della storia.

Ga spaziado dal ritorno, all'esodo istrian, all'occupazion titina, all'AMG-GMA-TLT e interviste ai triestini-sloveni. Se ga sentido opinioni diverse de tute le parti su tuti i avenimenti. Ben ben... bravo Toni Capuozzo. :bye:

caro Starlite, imagino de come te scrivi che xe' stadi mostradi i fati......voleria solo precisar che, fra le interviste fate, quele ai triestini-sloveni...????? forsi triestini..e..sloveni, magari anca croati e bosniaci che vivi a Ts. Scriver triestini-sloveni xe' come scriver lubianesi-italiani......

Per mi in asoluto no xe' question de parte, perche' credo che tuti pol viver insieme in santa pase, xe' solo una question de semantica.

saludi :bye::bye::bye:

Fabio

Link al commento
Condividi su altri siti

Uhm... intendevo quei dela minoranza slovena.

Xe triestini de lingua slovena.

Voio dir:

Per mi dir "sloven che vivi a trieste" vol dir un cittadin sloven che vivi a trieste (per x motivi: lavoro, studio, perche' ghe piasi, se ga trasferido).

Ma disendo un "triestin sloven" intendo un triestin dela minoranza slovena (questi abita a Trieste dalla

nascita e da generazioni, mantignindo lingua e cultura, xe triestini).

[se podesi verzer una discusion a parte sul "nazionalità" e "citadinanza" (o tra "nazione" e "stato") che xe due robe ben distinte.]

Link al commento
Condividi su altri siti

Sto anno xe el 50esimo aniversario del ritorno de Trieste sotto amministrazione italiana, dopo la WWII...

dal 1382 al 1918 femo parte del'Austria (500 anni!)

Nel 1918 vignimo annessi a l'Italia

Nel 1943 semo annessi al III Reich

Nel 1945 restemo un mese soto bandiera Yugoslava

e subito dopo riva l'aministrazion anglo-americana,

per diventar TLT-FTT soto l'Alabarda

che diventa badiera de stato

fino al 1954....

e se no fusi anda' cusi'?

cossa saria sta meio?

risponde' numerosi al sondaggio! :D

:bye:

Come complemento storico, voleria precisar che dal 29 setembre 43 al 25 april 45, semo soto la RSI come governo e aministrazion e operativamente con el III Reich come zona de guera.

Spero de no scadenar polemica con precisazioni storiche.

Fabio

Link al commento
Condividi su altri siti

Uhm... intendevo quei dela minoranza slovena.

Xe triestini de lingua slovena.

Voio dir:

Per mi dir "sloven che vivi a trieste" vol dir un cittadin sloven che vivi a trieste (per x motivi: lavoro, studio, perche' ghe piasi, se ga trasferido).

Ma disendo un "triestin sloven" intendo un triestin dela minoranza slovena (questi abita a Trieste dalla

nascita e da generazioni, mantignindo lingua e cultura, xe triestini).

[se podesi verzer una discusion a parte sul "nazionalità" e "citadinanza" (o tra "nazione" e "stato") che xe due robe ben distinte.]

Alora verzemo una discussion de citadinanza e nazionalita', inoltre xe' anca altre minoranze de tegnir in conto........serbi, croati, greghi, ungheresi, cinesi.....!!

Per esempio, mi esendo straniero nel logo dove che vivo no son considerado minoranza, e no go' niente o nissuna tutela in proposito.

Un doman sicuramente gaveremo dei triestini-cinesi....no credo, me par piu' giusto dir triestini de ascendenza cinese, comunque per la lege i sara' italiani con tuti i diriti e doveri, e el color dela pele o el formato dei oci in niente cambiera' el fato che i sia conazionali.

Fabio

Link al commento
Condividi su altri siti

Alora verzemo una discussion de citadinanza e nazionalita', inoltre xe' anca altre minoranze de tegnir in conto........serbi, croati, greghi, ungheresi, cinesi.....!!

Per esempio, mi esendo straniero nel logo dove che vivo no son considerado minoranza, e no go' niente o nissuna tutela in proposito.

Apunto, te ga dito adeso che ti la te son straniero.

La minoranza slovena qua no xe straniera.

Xe popolazion autoctona, come i italiani. Questo intendevo.

Tuta sta zona xe zona de confine de distribuzion de popolazioni ex-latine e slave, xe naturale che ghe sia una compenetrazion delle zone in cui le vivi. I confini de stato inveze xe un altro per de manighe che in sto caso no c'entra.

Greghi, serbi, croati, cinesi... xe vignudi qua da lontan, se ga traqsferido in tempi recenti.

Link al commento
Condividi su altri siti

Infati dopo che go postado me xe vignù inamente che podevo zontar che,

come che gavemo i triestini-sloveni, cusì gavemo i capodistriani-italiani

o i fiumani-italiani, anche se i ga citadinanze slovena e croata rispetivamente.

Che dopo per ragioni storico-politiche-belliche ecc. ecc. le distribuzioni cambi...

quel xe altro. Ma una mescolanza xe sempre, e quindi xe per forza de

cose zone ibride dove no se pol traciar confini cola pitura per tera.

:bye:

Link al commento
Condividi su altri siti

adoro trieste anke per questo!!! per tute ste miscianze de genti ke rivava a viver in pase dove iera la massima tolleranza anke se me piasi de più el termine rispetto per la cultura, le tradizioni e la religion altrui.

visioni de vita diverse nn pol far altro ke slargar la mente... :ikik:

Link al commento
Condividi su altri siti

  • 2 mesi dopo...

Ciao

Sono passato per caso da "queste parti".....e...

E' vero in parte quello che ha detto Sandro.....Trieste ha raggiunto el massimo splendor sotto l'Austria........

Ma ricordiamoci che gli austriaci mal vedevano dei triestini-italiani a capo di qualche cosa: es. della ferriera, mai stato un direttore triestino, sloveno,austro-ungherese si'.....ma triestino-italiano mai! Cosi' era dappertutto, dalle banche, al porto ecc....i triestini erano relegati a far da manodopera, e' vero che c'era lavoro per tutti, ma non diciamo che i triestini erano all'apice dell'organizzazione. Se poi guardiamo quanta gente attirava Trieste per il fatto che qui si trovava lavoro, ebbene la sua massima espansione demografica la si ha tra gli anni 20 e la fine della II guerra mondiale. Poi il declino.......

Ciao

Link al commento
Condividi su altri siti

peccato che banche, assicurazioni, porto & co non sono nate negli anni '20 ma un bel po di tempo prima, guarda caso quando c'era l'Austria. Banche e assicurazioni spesso sono state fondate da persone di religione ebraica che hanno portato il benessere e la crescita per tutta la citta'. Non so cosa intendi per 'triestino-italiano', per me esiste solo il triestino che e' x definizione un bastardo nel senso di avere parentele nel resto dell'italia, in austria, slovenia, croazia, ungheria & co...

Poi sul fatto che crescita demografica = benessere... lasciamo perdere xche allora paesi come l'Africa, Cina dovrebbero essere straricchi... invece non mi sembra proprio sia cosi.. a TS in negli anni '20 & co si trovava lavoro grazie a quello fatto precedentemente.... non certo per quello fatto in quel periodo visto che non era un periodo proprio calmo e tranquillo.. poi c'e' stato il declino .. x la storia che tutti conosciamo :(

:D

Link al commento
Condividi su altri siti

No volesi che andemo tropo off-topic :D

Però... industrie, assicurazioni ecc... iera private... se no iera triestini alla guida cossa c'entra Vienna?... ma mi me par che i iera... buh :D

E po'... scuseme... ma ve par che le grandi robe statali, dopo che Trieste xe diventada italiana gavessi triestini alla guida?!?!? Mi me par che i trapiantava gente dal sud per aumentar l'italianità de ste terre :D Innegabile diria :D

Link al commento
Condividi su altri siti

  • 1 mese dopo...

Partecipa alla conversazione

Puoi pubblicare ora e registrarti più tardi. Se hai un account, accedi ora per pubblicarlo con il tuo account.

Ospite
Rispondi a questa discussione...

×   Hai incollato il contenuto con la formattazione.   Rimuovere la formattazione

  Sono consentiti solo 75 emoticon max.

×   Il tuo collegamento è stato incorporato automaticamente.   Mostra come un collegamento

×   Il tuo contenuto precedente è stato ripristinato.   Pulisci editor

×   Non puoi incollare le immagini direttamente. Carica o inserisci immagini dall'URL.

Caricamento...
  • Chi sta navigando   0 utenti

    Nessun utente registrato visualizza questa pagina.


  • Donazione 2024 per il forum

    Se vuoi lasciare un piccolo obolo per il mantenimento della nostra comunità virtuale, questo è il posto giusto!



    81% della quota di donazione raggiunta
    Donate Sidebar by DevFuse
  • Chi è Online (Visualizza tutti)

    Non ci sono utenti registrati online

  • Collaboratori Popolari

    1. 1
    2. 2
      Guiz
      Guiz
      12
    3. 3
      Orso
      Orso
      11
    4. 4
      Mex
      Mex
      11
    5. 5
      pinot
      pinot
      10
×
×
  • Crea Nuovo...
×
Il Forum di Elsitodesandro
Indice
Attività
Accedi

Accedi



Cerca
Altro
×