cucciolina Inviato 5 Ottobre 2006 Segnala Inviato 5 Ottobre 2006 Le circostanze me ga portado a far una lunga riflession in merito. Parlando in teoria (perchè per fortuna non me xe successo niente de grave ) mi lo volessi saver. Xe un mio diritto. Xe la mia vita e xe giusto che sappio sempre le mie reali condizioni de salute. Molto spesso la famiglia per protegger el proprio caro, ghe nascondi la verità. Xe giusto che il malato credi de poder guarir magari quando no ghe xe speranze? Lo sbaglio, dal mio punto de vista, lo fa i medici che, molto spesso, parla con la famiglia invece che col diretto interessado. No xe giusto! Una volta son finida in ospedal per un virus (gavevo 23 anni). I medici ghe gaveva dito a mia mamma che gavevo un virus al cuor. Ovviamente a mi no me xe stado dito niente e quando se ga scoperto che iera altro, me xe sta contado. Me go rabiado tantissimo quella volta. Iero maggiorenne e gavevo el diritto de saver cosa me stava succedendo... Cosa pensè voi? So che no xe facile Magari trovandome nella situazion saria diverso ma dall'esterno, adesso come adesso, la vedo così Cita
Cazzaballe Inviato 5 Ottobre 2006 Segnala Inviato 5 Ottobre 2006 Mi assolutamente volesi saverlo. La vita xe la mia e no della mia famiglia. Xe giusto che prima lo disi all'interessado, e poi questo in teoria dovesi poder sceglier se farlo saver alla famiglia o no. Cita
assist Inviato 5 Ottobre 2006 Segnala Inviato 5 Ottobre 2006 Per el momento no voto, ma per esperienza personale poso dir questo: presto xe due anni che go perso mio nonno; quando el dotor ghe ga dito ( usando tatto zero, maledetto b******o ), ghe ga letteralmente rovinado i suoi ultimi mesi de vita, gaveva paura de qualsiasi roba che ghe capitava. Onestamente gaveria preferido darghe qualche speranza in più, almeno no el se gaveria angosciado troppo per quel che ghe restava de viver. Devo eser sincero, mi no so se volesi o meno saver una cosa del genere. Cita
molly Inviato 5 Ottobre 2006 Segnala Inviato 5 Ottobre 2006 mi volesi saver... anche perchè se devo dir certe robe a certe persone o far alcune robe volesi saver che go poco tempo per farle... e regolarme de conseguenza.. poi pol succederme qualcosa anche doman e non go dito nè fatto niente però oggi go sempre la speranza che ghe sia un doman ... inveze co te ga qualcosa de grave xe quasi sicuro che un doman non te lo ga più... Cita
basketteam Inviato 5 Ottobre 2006 Segnala Inviato 5 Ottobre 2006 volesi assolutamente saverlo.... e poi no perdo facilmente la speranza, quindi continuasi a lottar fin la fine... Cita
basketteam Inviato 5 Ottobre 2006 Segnala Inviato 5 Ottobre 2006 ecco per come iera posta la domanda credevo che si voleva dir che volesi no saverlo, poi guardando i voti me son accorto che go sbagliado... scuseme, voto si cmq Cita
tinuviel Inviato 5 Ottobre 2006 Segnala Inviato 5 Ottobre 2006 Mi volessi assolutamente saverlo, forse non lo conteria in giro (solo alle persone veramente vicine) perchè gavessi paura de vegnir trattada diversamente (ovviamente, lo diria in famiglia e alle persone veramente strette). Ma xè la mia vita, se savessi che moro tra tre mesi volessi poderli trascorrer nel migliore dei modi, senza farme pare inutili e godendo ogni minuto... Cita
Starlite Inviato 5 Ottobre 2006 Segnala Inviato 5 Ottobre 2006 Partindo dal presupposto che le condizioni psicologiche del paziente sia ok, xe giusto che un sappi cossa ga. (El dotor devi anche saver comunicar ste robe e capir un poco almeno che persona el ga davanti, magari ok parlar prima coi familiari piu' stretti, ma questa xe un'altra question.) Mi go el mio punto de vista: magari non se ghe pensa, ma savemo che xe el traguardo finale che tutti indistintamente raggiungemo prima o dopo, e con questa che xe l'unica nostra certezza dovemo saver viver al meio la nostra vita con noi stessi soprattutto, per questo me par giusto de saver se la mia fine dovera' rivar in anticipo sui mii calcoli, proprio per poder decider de viver al mio meio quel che me resta. Cita
davidin Inviato 5 Ottobre 2006 Segnala Inviato 5 Ottobre 2006 ..preferiria saver...magari con la voia de viver che uno ga riva a campar un poco de più de quel che i ghe pronostica...no so,xe robe brutte...xe momenti difficili... impensabili...che un spera de non viver in prima persona... Cita
lilli Inviato 5 Ottobre 2006 Segnala Inviato 5 Ottobre 2006 sicuro che volessi saverlo... e nn acceteria mai che la mia famiglia me lo nascondessi...ouu... la vita xe mia e se go de morir tra 2 mesi sinceramente voelssi saverlo e comportarme de conseguenza fasendo le mie scelte. sicuramente servi poi la voia de viver e la forza d'animo Cita
giacomin Inviato 5 Ottobre 2006 Segnala Inviato 5 Ottobre 2006 No volessi dir la mia solita monada ma me par che xè una legge che ghe imponi al medico de dirghe al malà le sue condizioni. Mi comunque volessi saver anche perchè sconder le notizie gravi a un malado xè dificile, se un no xè proprio insempià el se acorzi de come i parenti se comporta con lui, no tuti xè capaci de sconder le emozioni. Cita
Maurizio72Ts Inviato 5 Ottobre 2006 Segnala Inviato 5 Ottobre 2006 Sicuramente volessi saver, anche perchè me sembra una roba coreta nei confronti del paziente. Magari no lo contassi in giro per non esser tratado diversamente da quel che son sempre stado, visto che tanti zerca de farte gaver un tratamento de riguardo (e parlo per esperienza personale) quando che te son diverso de lori o te ga problemi. Cita
mula alabardata Inviato 5 Ottobre 2006 Segnala Inviato 5 Ottobre 2006 vado controcorrente.. e digo NO! no me piasessi saverlo.. forsi perchè rispecchia el mio modo de esser.. un pò negativo.. se mi venissi a saver che no me resta sai de viver.. beh, credo che vivesi mal quel poco de vita che me resta... saria sempre angosciada e triste xkè savesi de dover lasar tutti e che tutto staria x finir.. Cita
Ghost Inviato 5 Ottobre 2006 Segnala Inviato 5 Ottobre 2006 A me piacerebbe saperlo. Ma la resposabilità è grande. Una volta i dottori hanno detto a mio zio che aveva al massimo 3 mesi di vita. Questo è successo 5 anni fa e mio zio è ancora vivo e se ne va a zonzo in autobus. Dicendo al malato che è spacciato si rischia di spezzare il suo morale e peggiorare la cosa. Cita
tommy781 Inviato 5 Ottobre 2006 Segnala Inviato 5 Ottobre 2006 secondo me il medico dovrebbe sempre dire al paziente cosa ha, io vorrei sapere di cosa morirò e quanto tempo mi resta, poi ogni persona è anche libera di non voler sapere ma mi piacerebbe che la scelta dipendesse da me, non dal medico. Cita
saretta Inviato 5 Ottobre 2006 Segnala Inviato 5 Ottobre 2006 assolutamente si, xè giusto saver a cosa se va incontro! Cita
tifone Inviato 5 Ottobre 2006 Segnala Inviato 5 Ottobre 2006 Lo sbaglio, dal mio punto de vista, lo fa i medici che, molto spesso, parla con la famiglia invece che col diretto interessado. No xe giusto! Secondo mi devi dirghelo alla famiglia che dopo ghe dirà al malado,i dottori no pol saver se mi son un tipo fragile o forte,una notizia del genere no se sà come un la ciapa,i famigliari inveze dovessi saver che modo usar per dirghelo.Prima de esserghe in mezzo anche mi pensavo che volevo saver ma dopo go visto che xè meio de no,cmq xè molto difficile il discorso ovviamente.... Cita
iaga Inviato 5 Ottobre 2006 Segnala Inviato 5 Ottobre 2006 Secondo mi dipendi dall'età e dalle condizioni psicologiche del paziente. Adesso come adesso, toccando tutto, se me succedessi qualcosa volesi saver.. ma se a 80 anni no podesi moverme del leto finchè no crepo, no volesi saverlo.. preferiria continuar a viver con la speranza de rialzarme dal letto e far una caminada... Cmq son d'accordo che dovesi eser i familiari a dirghe al paziente cosa el ga.. e el dotor devi controllar che ghe vegni dito! Cita
MONTAG Inviato 7 Ottobre 2006 Segnala Inviato 7 Ottobre 2006 Meglio sapere anche se non è facile convivere con una malattia e la consapevolezza che questo comporta. Conosco un signore al quale i medici per errore hanno diagnosticato una malattia grave e pochi mesi di vita. Quando ha scoperto l'errore invece di sentirsi frustrato e infuriarsi, come era lecito attendersi, si è sentito come miracolato. In seguito a questo episodio si è sentito in dovere di fare qualcosa di importante per sottolineare la fortuna che sentiva di aver avuto. Per questo, insieme alla moglie, ha deciso d'adottare una bambina. Ecco io non so se riuscirei a elaborare in modo così positivo una situazione talmente dura. Le malattie capitano a tutti e la forza di reagire non te la insegna nessuno, ma per natura io preferisco lottare che nascondere la testa sotto terra. Cita
babatriestina Inviato 7 Ottobre 2006 Segnala Inviato 7 Ottobre 2006 Saver. La vita xe mia e go mi de decider. ghe go discusso a suo tempo con papà che iera medico. al massimo se pol anca precisar che no sempre i medici sa preveder giusto e che no xe mai dita l'ultima parola, ma se un ga de morir el ga diritto a prepararse. el c he no vol dir che se ghe devi dir a un Ara che te son con un pie nela fossa Me ricordo con mama, che la iera verso la fin, e un giorno la me fa " Go tanta paura de morir" e mi che no volevo spaventarla ma gnanca iluderla ghe go dito Mama, morir dovemo tuti, co el Signor volerà el te ciolerà, comunque secondo i medici no xe de spetarse propio tanto presto. No la me ga dito altro.. credo de averghe dito la verità senza spaventarla tropo. Cita
arska Inviato 7 Ottobre 2006 Segnala Inviato 7 Ottobre 2006 Se xe morte certa, no voleria saverlo. Se xe recuperabile, inveze asolutamente si. Cita
Ghost Inviato 7 Ottobre 2006 Segnala Inviato 7 Ottobre 2006 Se xe morte certa, no voleria saverlo. Se xe recuperabile, inveze asolutamente si. Saggia distinzione. Se c'è speranza saperlo può darti la carica. Ma se la speranza non c'è... è difficile prenderla bene. Cita
Nona Picia Inviato 8 Ottobre 2006 Segnala Inviato 8 Ottobre 2006 Mi go votado sì, ma con molti dubbi: a volte volerìa saver, a volte digo che xe meio de no. Xe un'incongruenza, sicuro, ma la cosa per mi no xe tanto facile de decider. ciao ciao Cita
Messaggi raccomandati
Partecipa alla conversazione
Puoi pubblicare ora e registrarti più tardi. Se hai un account, accedi ora per pubblicarlo con il tuo account.