Vai al contenuto

Documenti del Ventenio


Starlite

Messaggi raccomandati

Grande! Starlite, ma dove te li trovi tuti sti tochi de antiquariato? Te vivi in un museo? :grin:

Fortunatamente mio nono iera ssai austro-ungarico in certe robe e no butava mai via i documenti, salvava tuto :D

Pero' no go proprio tanta roba, diversa roba xe andada butada via co'l xe morto e qualcosa se ga prtà via mio zio che no abita qua e no vedo mai :(

Link al commento
Condividi su altri siti

ma come mai i regalava oro e argento?

5.XII.XIV ovvero 5 dicembre 1936

No so ben quando che xe comincia'... el 1936 me stupisi effettivamente...

no so ben la situazion su piano internazionale dell'Italia a quel'epoca, pero'

el PNF iera contento se te ghe regalavi allo "Stato" oro e argento (se te ghe

regalavi le fedi i te le sostituiva con do' anei de fero).

Serviva oro allo stato. Evidentemente za nel '36 l'Italia iera bastanza isolada

da dover ricorrer a queste forme de autofinanziamento. Buh.

Qualchedun sa qualcosa de piu' preciso? O devo zercar mi? :D

E po' go come el sospeto che se i saveva che te ga oro e argento a casa

e no te ne fazevi "oferta volonataria e gratuita", te restavi sentà sul ceso per una

setimana abondante (dopo averne fatto oferta volontaria e gratuita oviamente) :D

Link al commento
Condividi su altri siti

Appunto...

http://digilander.libero.it/.../fede.htm

Al tempo della guerra italo-etiopica e delle sanzioni economiche decise dalla Società delle Nazioni, il fascismo promosse una raccolta di oro (da donare !!! alla patria), come risposta a quelle sanzioni e per gli usi di regolamento monetario internazionali diventati più difficili da quel momento. [...]

Link al commento
Condividi su altri siti

Scariga de scan per la vostra delizia :rolleyes:

ci-bis-fronte.jpg

Alcune note:

1. Tuto scrito a man oviamente :D

2. Ciolè in man la vostra C.I.: el disegno de contorno e el motivo de fondo xe esattamente i stesi ancora oggi. Cambia solo el color!

3. Sulla quarta pagina xe tre fasci

4. Xe due bolli dela Comun per un totale de Lire 1,25 e una marca da bollo de Lire 1

5. El timbro "Trieste" iera in azzurrin e, come tuti i altri timbri anche all'interno, se ga sbiadì e xe appena appena leggibili vardando ben soto la luce

Link al commento
Condividi su altri siti

ci-bis-interno.jpg

Pagina de sinistra:

1. Oltre a nome e cognome xe anche i nomi del padre e della madre

2. I timbri che appena appena se vedi xe Trieste - Italiana - Trieste

3. La dei connotati xe quasi sparidi i timbri che a cui se riferisi la descrizion

Nell'ordine: statura, capelli, occhi, naso e bocca

Pagina de destra:

4. La data, quasi completamente sbiadida, go zercà de contrastar l'immagine:

goirno e mese illegibili, anno: 1941 XIX

ci-bis-data.jpg

Link al commento
Condividi su altri siti

ci-nono-foto.jpg

Qua xe de notar due timbri, ingrandidi qua soto:

ci-nono-titini.jpg

1. La data de rilascio: 19 maggio 1942 anno XX (con un timbro diverso da quel del 41 - la dicitura 1942 - anno XX sta su due righe, prima iera solo su una riga 1941 XIX senza la parola "anno")

2. El timbro dell'amministrazion jugoslava.

3. Sul timbro a secco se leggi Municipio - Trieste

Link al commento
Condividi su altri siti

  • 1 anno dopo...

spero me scuserè per la qualità delle immagini, go cerca de migliorarle un p' con photoshop, ma non xè el massimo. Xè foto de documenti, non avendo el scanner, me son rangiada :D

casabombays7.jpg

questo xè un "foglietto" (penso che iera sai penuria, un documento ufficiale scritto in una pagina, ormai molto ingiallida, de quaderno) dove i attesta che la casa de famiglia de mio papà xè stada distrutta durante el bombardamento del 20 settembre del 1945.

le prossime xè pagine del libretto de lavor de mia nonna, risalente al 1936 (so che non saria la sezion giusta, chiedo gentilmente ai mod de spostarle, se i preferisi :D)

immagine017pj4.jpg

mi me ga colpì l'ultima domanda "Ha partecipato alla marcia su Roma?"

immagine020jn8.jpg

Link al commento
Condividi su altri siti

  • 7 mesi dopo...

Su un toco de busta a casa go trovà questo :D

seavanzo.jpg

El francobollo commemorativo del decennale della marcia su Roma. Purtroppo ghe ne xe stadi stampadi tanti de quei in quela volta che sto francobollo no val niente :D si e no 30 centesimi usado, fino a 2,20 se novo e perfettamente integro :D

Interessante notar la firma de C. Mezzana che ga continuà a firmar francobolli anche nei primi anni della Repubblica.

Link al commento
Condividi su altri siti

  • 2 anni dopo...

No xe documenti in senso stretto, ma xe comunque documenti nel senso che documenta un'epoca andada :D

Iera l'aprile del 1925.

L'omo col capel sentado sul bus (beh si xe l'equiavente de quela volta dei nostri gran turismo me par :D) in prima fila xe mio bisnono ungherese che iera andado in gita a Lurana, Abbazzia, Montemaggiore, Lussin, Fiume :D

laurana1.jpg

Qua soto sempre lui xe ma col capel bianco in mezo ala foto :ehsi:

laurana2.jpg

Link al commento
Condividi su altri siti

Partecipa alla conversazione

Puoi pubblicare ora e registrarti più tardi. Se hai un account, accedi ora per pubblicarlo con il tuo account.

Ospite
Rispondi a questa discussione...

×   Hai incollato il contenuto con la formattazione.   Rimuovere la formattazione

  Sono consentiti solo 75 emoticon max.

×   Il tuo collegamento è stato incorporato automaticamente.   Mostra come un collegamento

×   Il tuo contenuto precedente è stato ripristinato.   Pulisci editor

×   Non puoi incollare le immagini direttamente. Carica o inserisci immagini dall'URL.

Caricamento...
  • Chi sta navigando   0 utenti

    Nessun utente registrato visualizza questa pagina.

×
×
  • Crea Nuovo...
×
Il Forum di Elsitodesandro
Indice
Attività
Accedi

Accedi



Cerca
Altro
×