Jump to content

Latitudine di posa e digitali


Recommended Posts

me domandavo quanto el discorso che se fazeva sule pelicole e la latitudine de posa, sia aplicabile anche ai sensori delle digitali.

Cambiando la pelicola cambiava la lat. de posa, pelicole con basa sensibilita gaveva poca, pelicole con alta gaveva de piu', diapo gaveva comunque poca, negativi gaveva cmq tanta.

Un sensor ccd/cmos quanto podera' gaver ? mi no credo cmq che variando la sensibilita iso del sensor cambia la lat de posa anche nel digitale... ma forsi anche si...

qualche esperto pol far chiareza?

grasie :D

Link to comment
Share on other sites

Latitudine di posa: con queste parole viene indicata la capacità che hanno le pellicole di sopportare una sopra o una sotto esposizione, restituendo comunque una foto accettabile.

questa è la definizione tecnica legata alla pellicola, per il digitale valo lo stesso discorso anche se il dato non viene più preso in considerazione, specialmente da quando è uscito il formato raw. nella compressione jpeg se sbagli esposizione puoi salvarla solo se lo sbaglio è di uno stop, due al massimo, oltre vedresti la foto rovinata. con il raw hai molta più libertà di recupero così come per il bilanciamento del bianco. diciamo che la tecnica digitale permette maggiore flessibilità ed ha abbattuto questo parametro, anche grazie alla visualizzazione immediata del risultato che permette le giuste correzioni.

Link to comment
Share on other sites

premeto che no so niente de post produzion, ma da quel pochisimo che go visto me sembra che no cambia tantisimo tra raw e jpg in termini de corezion dela esposizion... ala fine un raw ga qualche info in piu, ma i dettagli no el pol inventarseli ...

quindi, scatando una foto a iso diverse, a parte el rumor, le posibilita de intervenir in post senza perder qualita' e dettagli xe uguale sia a 100 che a 800 iso?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

In genere le pellicole più sensibili le ga maggior latitudine di posa.

Nel digitale inveze la latitudine de posa resta quella, ad alti iso la cala un poco a causa del rumor.

La differenza tra el RAW e el Jpeg xe enorme, innanzituto registra un immagine a 12 bit (non so che macchina che te ga, ma lamaggior parte xe cusì); mentre el jpg a 8 bit.

La roba più semplice de far in caso de forti luci xe scatar in raw con esposizion per i toni medi. Poi in fase de conversion te fa due conversioni, una corretta per le luci e una per le ombre e te le unisi con photoshop. Se te servi una man per far questo son qua

Link to comment
Share on other sites

:ave::ave:

grande !

alora mi uso sempre i raw e nel 95% dele foto i unici ritochi che fazo xe el WB e al limite e un poca de corezion del'esposizion, dopodiche trasformo in jpg per i vari usi (stampa, web ..). Disemo che no go, fin deso, mai pensa' de far le corezioni de cui te parli ti. Se go capi' ben ti te consigli de salvar 2 raw coreti x le alte e le basse e dopo unirli con ps?

Mi no capiso niente de PS, magari se te pol spiegar come fazo a unirli saria contenton! cusi' provo con qualche file che go :p

PS: go una 20d

PSS : se te ga voja meti qualche foto tua :D

Link to comment
Share on other sites

Ah, finalmente xe sabato...

Allora te pol farlo in tante maniere, la più semplice xe usar el comando luci/ombre (Immagine>regolazioni>luci/ombre) che per una roba veloce pol anche andar...

Poi te pol sviluppar dallo stesso raw 2 foto una esposta per le alte luci e una per le basse, tienli aperti tuttie 2.

Sull'immagine scura fa ctrl-A per selezionarla, copiala e chiudila perchè no servi più. Seleziona la chiara e incollala sopra. La vignirà sul livello 1. Poi va sulla terza icona sotto dela palette dei layer per fare una mascera di livello, clicca sull'immagine dello sfondo, selezionila e copila. Tenendo premuto il tasto alt clicca sul rettangolo bianco della maschera di livello, la foto diventerà tutta bianca.

Adesso fa incolla, te vignirà un immagine in bianco e nero, sempre su questa va su filtro>sfocatura>controllo sfocatura e te imposti un raggio che va da 10 a 40 (a seconda delle dimensioni dell'immagine)

Clicca sullo sfondo e xe fatto tutto!

Dopo xe anche el plugin de ps2 che se ciama merge to HDR, che fa tut solo, ma no me piasi come funziona e un programma simile ma che funziona molto meio che se ciama photomatrix pro. Con ste 2 robe te ga risultati ancora migliori, mi xe de poco che uso el secondo ma vien veramente ben, provilo!

Link to comment
Share on other sites

grasie 1000000000000 mulo! :D

apena rivo fazo una prova e dopo te me dara' do dritte che sicuramente gavero' bisogno :D

mi col sw canon no rivo regolar a fine sui raw quindi prima dovero pasar a qualcosa che me permeti de farlo ... :D

pero' me intrippa sai sto discorso! belisimo! se scopri sempre bele robe nove :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaande Frankieeee :D :D :D

dunque go fato una prova velocemente e xe sai figa sta funzion (no go usa el plugin, go fato come te ga dito ti ctrl-a, layer & co) ...

postero' ASAP el risultato ma volevo domandarte che utilita ga la regolazion dela sfocatura e quai xe i parametri per sceglier la dimension del raggio... no capiso un tubo de ste robe :D

xo' xe figon sto zogheto!

Grande :D :D :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Mah, la sfocatura è una cosa più personale, certe volte nemmeno la uso. La agisi sulla parte scura (o meio, la parte de essa che gavemo mascherà) per non farla diventar troppo definita. Te posto un esempio dove non la go usada: el tetto e altre piccole parti della foto iera brusade e go preferì mantignir la nitidezza:

dscf0019zq5.jpg

L'HDR non lo uso mai neanche mi, da fora immagini troppo irreali...

Link to comment
Share on other sites

Ecco, go avù tra le man una foto con una grande gamma dinamica: così te spiego mejo cosa controlla la sfocatura con dei esempi (xe dei crop):

dscfnosfocaie6.jpg

Senza sfocatura xe un risultato simile al HDR del photoshop, troppo innaturale (se te pensi che tra le 2 foto incollade xe addiritura 3 stop de differenza!)

dscfsfoca40hi0.jpg

Mentre con la sfocatura a 40 l'immagine risulta molto più bella da vedere, + naturale! E comunque non hai le alte luci bruciate!

Ps: se vuoi vedere l'immagine completa la posterò nel topic del raduno

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
×
Il Forum di Elsitodesandro
Home
Activities
Sign In

Sign In



Search
More
×