Jump to content

Mancanza de rispetto per la Risiera?



Recommended Posts

Prendo spunto da questo articolo del giornal de oggi per questo sondaggio.

Xe za da un pò de tempo che sta "polemica" va avanti.

I disi che nel piazzal drio la Risiera no andassi organizadi eventi festosi, come circo, concerti, luna park... che no xe rispetto per el monumento che la Risiera xe.

Mi sinceramente no vedo problemi. Me par che sia a 2 passi dal stadio... Xe attività commerciali tacade, el Lidl, el Famila, xe una palestra, un'officina, el CED Coop... xe sempre molta vita la intorno, anche l'osteria Venezia Giulia alora dovesi serar perché se se diverti a magnar e bever?

No so, me par una polemica inutile, come tante altre... boh.

«Una fascia di rispetto attorno alla Risiera»

La consigliera Rivolti denuncia: basta circhi, c’è pure chi gioca a pelota

Più attenzione per il Monumento Nazionale della Risiera, per il rispetto dovuto a un sito dove l’ideologia nazifascista ha prodotto infinite sofferenze e migliaia di morti. E, sempre per la Risiera, la messa a punto di una segnaletica di informazione puntuale secondo quanto previsto dal decreto del presidente della Repubblica Giuseppe Saragat nel 1965. E’quanto la consigliera circoscrizionale del settimo parlamentino Susanna Rivolti (Gruppo Misto) ha chiesto all’Amministrazione Comunale attraverso la proposizione di due documenti approvati a maggioranza. Nella prima delle due mozioni la consigliera parte dalla considerazione che due decreti della presidenza della Repubblica, il primo siglato nel 1965 da Giuseppe Saragat, il secondo da Oscar Luigi Scalfaro, hanno riconosciuto rispettivamente la Risiera e la Foiba quali Monumenti Nazionali. Il Comune ha provveduto a posizionare una serie di segnaletiche informative nei pressi dei due siti, compiendo però un errore di forma per quella relativa alla Risiera. Nel cartello si riporta che il sito di San Sabba risulta di interesse nazionale, e non monumento nazionale come il decreto prescrive con esattezza. Quanto basta per chiedere la sostituzione dei segnali con dei nuovi esatti e conformi a quanto previsto dai decreti. Nella seconda mozione Susanna Rivolti ha evidenziato come la già citata Foiba risulti cinta da un muretto a secco che determina opportunamente una fascia di rispetto attorno al monumento stesso. “Ritengo che si debba usare lo stesso metro anche per la Risiera di San Sabba – afferma la consigliera – considerato come sempre più frequentemente il parcheggio adiacente il monumento venga utilizzato da giostrai e circhi per le loro attività. Le mura dell’ex opificio vengono addirittura utilizzate come spazio d’allenamento per giocatori di pelota». (m.l.)

Link to comment
Share on other sites

Mah....apunto...vizin ghe xe el stadio (con calcio, concerti e c) el palazzetto novo, supermercati, palestre, case popolari.

Se i ghe teniva tanto...el stadio novo e el novo palazzetto i podeva farlo da un'altra parte...no?

Per mi xe una "scusa" perchè i residenti che rompi el casin de sera...

(tanto per cambiar...)

Link to comment
Share on other sites

Secondo mi el circo e compagnia bella non xè un problema, però forsi andassi valorizzada meio, tipo una recinzion con un qualche giardinetto, far in modo de separarla dal parcheggio e dalla strada e renderla un "monumento" anche da fora, in modo che un che passa de là se rendi conto che la esisti

ps x Starlite : el CED Coop non xè più là :D

Link to comment
Share on other sites

Come go letto el titolo me xe subito venu in mente del stadio. Una volta che i ga fatto quel de certo no i pol lamentarse de chi zoga alla pelota. Allo stesso modo in cui nelle vicinanze della Foiba de Basovizza xe pien de gente che parcheggia per far escursioni in bosco col cagnetto al seguito :D E de notte xe le coppiette che se imbosca con l'auto :D

Le solite polemiche inutili insomma.

Link to comment
Share on other sites

la faccenda me par complicada, perche' la risiera xe in citta'... mentre la foiba xe fora, in una zona non urbana. diria che son d'accordo con dez.

problemi simili se poni anche nel caso del poligono de opicina, dove che xe stade fucilade parecchie persone, tra cui anche Pinko Tomaži?, el fio de Pepi s'ciavo. i fa le commemorazioni tutti gli anni, pero' intanto se continua a sparar, anche se iera prevista la realizzazion de un parco della memoria.

Link to comment
Share on other sites

problemi simili se poni anche nel caso del poligono de opicina, dove che xe stade fucilade parecchie persone, tra cui anche Pinko Tomaži?, el fio de Pepi s'ciavo. i fa le commemorazioni tutti gli anni, pero' intanto se continua a sparar, anche se iera prevista la realizzazion de un parco della memoria.

No no, la xe solo questioni politiche de "alcune persone" che no gradisi l'esistenza del poligono (che xe là da una vita, tra l'altro). Son iscritto da 11 anni al poligono, in una zona xe le lapidi de queste persone e nisun le tocca, e ogni anno vien fatte le commemorazioni. Ma a certa gente no ghe basta, i volesi mandarne via tutti perchè "chi spara xe un assassin" :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

no me iera mai sorto sto problema in mente... però effettivamente xè come metter una discoteca in un cimitero :\

ma i luna park no li pol far in piazza unità? magari saria anche suggestivo...

oppur nel parcheggio de ponziana, visto che prima che i costruissi el campo de calcio i li fazeva la...

Link to comment
Share on other sites

mi inveze me infastidi parecchio... certe robe iera più difficile da evitar, anche perchè la Risiera nasi in una zona che iera za abitada (PS el Grezar xè "più vecio" della risiera, o almeno, più vecio de quel per cui la ricordemo). Xè tanti posti importanti de commemorazion a sto mondo, rispettar no vol dir isolarli completamente. Ma el circo e luna park me par un po' esagerato, personalmene, e da fastidio parecchio. Le infrastrutture "de ogni giorno" ga la loro ragion de esser, xè una zona abitada, no te pol no metter un supermercato e robe simili... ma no diseme che no esisti nessun altro posto a Trieste per metter baracchette e un tendon...

Link to comment
Share on other sites

No me da nessun disturbo anche perchè una roba non implica l'altra. L'esistenza del circo o del luna park non implica che ghe sia mancanza de rispetto. E poi mancanza de rispetto perchè? Perchè se se diverti nei pressi? Ma ciò non vol dir che son irrispettosa. Un che pittura sui muri della risiera manca de rispetto (ma quel sempre e comunque!). Quindi voto no, DECISAMENTE NO.

Edited by cucciolina
Link to comment
Share on other sites

Circhi e luna park dovrebbe andare prossimamente nell'area occupata oggi dai lavoratori della grande viabilità..così disse il Sindaco :D

A Cattinara?

No i doveva far un parco urbano la?

eh, questa ghe vol dir che saria una sai bela roba.

La periferia va saaai rivitalizada a TS.

Link to comment
Share on other sites

buh, mancanza de rispetto xè forse el termine sbagliado... forsi diria più "indelicatezza"... ma no credo ceh nel piazzal de un cimitero te metti un lunapark, in torno ad Auschwitz un circo o sul muro intorno le Fosse Ardeatine le decorazioni natalizie. Mio papà iera muletto e girava là intorno durante la guerra, sentiva i zighi e l'odor dei forni... e me ga sempre dito che ghe fa un certo fastidio veder ste manifestazioni là vicin. Poi sarà più una question de sensibilità personale che una roba oggettiva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
×
Il Forum di Elsitodesandro
Home
Activities
Sign In

Sign In



Search
More
×