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    • Fondalmentalmente… cosa stago capindo in sti mesi.  La base de partenza xe el ritmo de giogo la PACE. La PACE stima el numero totale de azioni (possessi) che una squadra gioga nei 40 minuti. Un numero alto (ad esempio 78) indica che la squadra “corri e tira” come dei matti, un valor basso indica un giogo lento e + ragionato. Questa xe la base. @MangiafuocoMcrae la indica spesso nelle sue disquisizioni. Poi un altra statistica interessante xe el +/- che indica la differenza tra i punti segnadi e subidi dalla squadra mentre un giogador xe in campo. Però xe un valor grezzo. Una riserva che gioga pochi minuti poderia ritrovarse con un +6, mentre un che se ga dannado l’anima per 30 minuti in campo podessi gaver un -4. Se questo xe ovvio in un esempio estremizzado, xe meno ovvio in altri casi. Per esempio, due persone ricevi un bonifico de 2000€ (questo saria el +/- identico per entrambi), ma uno per guadagnarli ga lavorado 40 ore a settimana per tutto el mese, mentre l’altro li ga guadagnadi in soli 2 giorni. El saldo xe uguale, ma el valor xe diverso. Per questo se usa el Net Rating che xe niente altro che el +/- ma tarado su 100 possessi. In questo modo te pol far un confronto tra i vari giogadori, sia la riserva che ga giogado un scampolo de partida, che quel che ga giogado 30 minuti. Se un giogador ga un Net RTG de +10 significa che con lui in campo gli avversari xe surclassadi di 10 punti ogni 100 possessi. Queste xe le basi, credo. O almeno xe quel che mi guardo tra le prime robe per veder come xe andada la partida e cosa ga fatto un giogador.  E oltre a questo ghe xe altre 4 robe interessanti, i “4 factors” per capir come xe andada la squadra. Ok... non sarà lo stato dell'arte ma da un quadro generale de cosa xe successo: 1. Quanto semo efficaci nel concluder? = (eFG%) 2. Quante bale stemo perdendo? (TOV%) 3. Chi sta vinzendo la battaglia a rimbalzo? (ORB%) 4. Semo aggressivi nell’attaccar el ferro? (FTr) 1. FG% xe una vecia metrica che te disi la percentuale de realizzazioni de un giogador, quanti tiri da 2 e de 3 ga segnado. Solo che negli anni qualchidun se ga accorto che i tiri da 2 val 2punti e i tiri da 3 val 3punti (incredibile!!!). Quindi eFG%  aggiusta questa differenza de valor del tiro e non misura più la quantità de tiri, ma l’efficienza. Nel basket se vinzi fazendo canestro, ma la vera arte sta nel prender i tiri che ga maggior valor. Dall’ eFG% poi el passo xe breve alla TS% tanto amada da Christian e che ne la ga inculcada per 2 anni. La ga ben spiegada da Bossi in un suo articolo.  Tirar ben ga un peso del 40% sulla vittoria finale. 2. Balle perse (TOV%) xe ovvio: più balle te perdi pezzo xe... perché te ghe le regali all’avversario. E come spiegava ben @MangiafuocoMcrae ghe xe differenza tra le Dead TOV (una balla persa per infrazion de passi, un'infrazion di 24 secondi, una bala che esci dal campo) dove l’azion se ferma e la difesa pol schierarse, da una Live TOV (una palla rubada, un passaggio pigro, un idea del ca**o) l’azion non se ferma e la squadra avversaria pol correr in contropiede. Te butti via el possesso e te regali punti facili. Anche qua, el ritmo de gioco, la PACE, influissi sul valor della balla persa, lo stesso numero de balle perse influissi de meno se el ritmo xe elevato, molto de più se el ritmo xe basso. La gestion dei possessi in NBA (dove se gioga 48 min) conta per un 25% sull’esito della partida, qua de noi in Europa spesso de più, disemo un 30% (per esser sicuri che la Polizia del basket non vegni a sonarme al campanel.) 3. Rimbalzi d’attacco (ORB%). Prender un rimbalzo in attacco, vol dir gaver una seconda possibilità de tirar e segnar, quando la difesa za sperava de gaver fatto el suo. Un ORB% sora el 30% indica un dominio fisico e aggressività sotto i tabelloni. Xe la metrica che misura la fame agonistica de una squadra. Secondo l’idetator de queste questi “four factors” i rimbalzi d’attacco pesa del 20% sul esito della partida, ma anc he qua… ghe xe stili diversi de giogo, chi preferissi conceder el proprio rimbalzo in attacco per scampar i difesa e schierarse... E proprio qua credo sia el bel de queste metriche, che le te svela risvolti che magari in partida non te noti. 4. I tiri dalla lunetta (FTr) xe una maniera per tentar de capir quanto una squadra xe aggressiva. I liberi non casca dal pero, xe el premio per chi ga el coraggio de attaccar fisicamente el canestro e cerca un contatto. Xe un valor condizionado dal metro arbitrale, dall'abilità de rubar un fallo, non te disi se un fallo xe cercado o se xe sta casuale, ma questa xe la metrica che disponemo senza dannarse. Incidi del 15% sul successo finale. Anche solo l’incrocio e la combinazion de questi pochi tati disi tanto su una squadra.  E el bel xe che xe dati de pubblico dominio. Dopo 130 anni dall'invenzion del basket, me spetassi che anche i più pigri non fossi sempre fermi a "% tiri da 2", "% tiri da 3" "Valutazione"... e ciacole a svodazaz Senza offese per i vincitori del premio miglior NMCSR% non me riferivo a voi ma a chi dovessi darve info e xe pagado per quel.
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