Jump to content

Cossa ve sentì?

cossa ve sentì?  

32 members have voted

1. 1. cossa ve sentì?

• triestin
      19
    • italian
      1
    • triestin e italian
      12

Recommended Posts

• Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

mi me sento triestina, italiana e europea, ma per el triestin mi me par che parlo più o meno el stesso che parlava mia nona, 1871-1978. Con in più qualche sfumadura sul istrian ciapada de mia mama, triestina anche ela, ma con mio nono de origini capodistriane- a Trieste del 1906.. De nona so ben, perchè go vissudo 30 anni in casa con ela.

Ve conterò anche una mia esperienza, che me ga dado un'idea de appartenenza: la cusina. Mi de picia gavevo sempre la cusina de casa nostra, triestina, con tendenze austriache. ierimo nei anni 50, e i gusti no iera ancora cussì omogenei, la pizza mi no la gavevo mai magnada, nè a casa e gnanca in ristorante a Trieste. pizzeria? la prima ga verto un poco dopo..

ben bon, i mii me portava sempre in villeggiatura in Austria, in Carinzia e me gavevo abituado ala cusina carinziana: sempre la Suppe ala sera, ovi, schnitzel... dopo i me ga portado in villeggiatura in Dolomiti: Alto Adige, Suedtyrol, anche là la cusina iera sempre simile ala mia: gnochi, carne, pastina... po i me ga portado in viaggio a Monaco e la Monaco del 1956 iera ancora del dopoguerra: cusina tedesca, con grassi spuzalenti che no ve digo! un dramma magnar, idem nel 1959 in Germania e Austria.. e po la rivelazion. Do viaggi, un a Firenze e un a Bologna, Modena e Parma!! muli, che cusina! go scoperto i primi tortelloni suti ala pnna e prosciutto ( finora a casa nostra ben che vadi i iera in brodo) certe bistecche, certi dolci... e de quel giorno posso dir che go trovado , almeno culinariamente, la mia patria!!

Le do robe me par bastanza in antitesi.. no? :aracheroba:

Si, xè assolutamente vero, ma quando gò fato el giuramento per el servizio militar, gò zigà "lo giuro!" con la consapevolezza de quel che stavo fazendo; la stessa roba se gà ripetu' con el giuramento per quanto riguarda el mio lavor, però.......in fondo in fondo.........Franz Josef , Maria Teresa and co. me fa ripensar a quel detto....."L'Austria era un paese ordinato!" e mi ghe aggiungo: forsi adesso no tanto come quela volta, ma sicuramente piu' de noi........