Jump to content

meglio darsi del "tu" o del "lei"?


merlodegraia

Recommended Posts

no... go dito giusto.. se xe più giovane de mi preferiso che me daghi del lei, se la xe più vecia preferiso che la me daghi del tu... come fazo mi coi altri... se vedo che i ga più o meno la mia età o meno ghe dago del tu, se vedo che xe signore anziane o comunque molti più anni de mi allora ghe dago del lei... poi a volte ghe dago del lei anche alle persone della mia età se vedo che lore preferisi cussi...

Link to comment
Share on other sites

Mi invece son per el tu... nel senso che volessi che tutti me daghi del tu, indipendentemente dall'età, mentre mi ovviamente se xe persone più grandi de mi ghe dago del lei. Però se vado in un negozio o in un local e chi me servi xe più giovane de mi o ga circa la mia età, me par naturale darse del tu... no ghe vedo un segno de maleducazion, ma de spontaneità e simpatia.

Link to comment
Share on other sites

Mi generalmente dago del lei. Solo raramente a qualchedun assai più giovane ghe dago del ti. Preferisso elmlei per mi, forsi più per abitudine che altro, se a servirme xe un mulo o una mula. Però go dei amici abruzzesi veci e giovani che da del ti a tuti indistintamente.

Link to comment
Share on other sites

In generale mi piace chi mi da del "tu" perchè quando un commesso/a mi da del "lei" ho l'impressione di parlare con l'ultimo arrivato che non si sente molto sicuro.

Anche il "lei" ha una sua eleganza e non mi dispiace, spece in quei contesti nei quali il rispetto è più importante della confidenza.

L'unica situazione insopportabile per me è rappresentata dagli "indecisi":

Quelli che a volte ti danno del tu e a volte no...mi danno l'idea di persone che non hanno bene in mente il proprio ruolo e il modo di correlarsi con gli altri. :down:

Link to comment
Share on other sites

tendo a dar del lei nei negozi o nei bar ma ultimamente tutti se sta convertindo al "tu" quindi se un me da del tu rispondo col tu, se no rimango col lei...

con le persone decisamente più "mature" de mi invece resto sul lei almeno fin che el rapporto no diventa tale da poder darse del tu...

in generale credo che el "tu" no sia una mancanza de rispetto cosa che invece anni fa (co iero mi picio iera assolutamente irrispettoso darghe del tu alla gente) accadeva, xe solo segnoi dei tempi che cambia... nella lingua inglese, la più usada nei rapporti economici-politici mondiali la forma de cortesia "lei" non esisti proprio...

Link to comment
Share on other sites

sinceramente, dipendi dai posti e dall'età. Se xè gente che conoso de una vita (i negozianti del mio rion, per intenderse) quasi quasi me offenderia se i me dassi del lei! ;)

e disemo che xè stado un trauma quando i ga cominciado a darme del lei e "grazie, signora" :p

Mi dago del ti a gente giovane e in posti "tranquilli", se xè posti sai eleganti dago del lei anche ai muletti :p

Link to comment
Share on other sites

Decisamente per il "lei" nei negozi e nei bar che frequento poco. (in un paio de bar che vado più spesso a bever caffè dago tranquillamente del "tu").

In ufficio, invece, uso il "lei" con i colleghi più alti in grado solo davanti ai utenti (oltre che con gli utenti stessi), altrimenti dago del "tu" tranquillamente anche a lori (ovviamente no posso darghe del ti al Sindaco :p , altrimenti... :merodolodalrider: )

Link to comment
Share on other sites

Dipendi da luogo e circostanza e da chi xe o come se presenta l'altra persona.

Per esempio l'edicolante che conoso da 20 anni el me da del ti ma mi ghe go sempre da del lei.

Nei negozi dipendi da come comincia lori, ma de solito se xe coetanei se va sul ti, se no se resta su un piu' formale lei.

All'univ coi prof mi ghe dago del lei a tuti, qualchedun me da del lei, altri me da del ti, a un solo ghe dago del ti (solo perche' no go de far nisun esame con lui e perche' ga solo pochi anni piu' de mi :D).

Insomma... dipendi :D In generale se go di fronte un coetaneo se se da del ti, ma giusto poco tempo fa pensavo che arrivera' el giorno in cui anche ai coetanei sconosciuti se daremo del lei :D

Link to comment
Share on other sites

mi son sempre sta abitua' a dar de lei co entro in qualsiasi local, anche se quel che xe davanti xe piu giovane.. ultiammente pero' le robe sta cambiando e tuti tendi a dar del ti... no me da fastidio, anzi tra coetanei e in certi ambientei me va piu che ben e lo trovo giusto e naturale...

se dopo xe situazioni particolari dove el camerier/comeso vol/devi darse un tono e te da del lei x mi xe uguale e oviamente ghe rispondo col lei ...

sul lavor per fortuna no gavemo ste formalita' ... quindi tutti se da del ti pero' no credo che in tuti i ambienti sia uguale..

Per mi lei/ti/voi poco cambia... se un xe maleducato lo xe anche dando del lei.

Cmq forsi dipendi anche dala lingua, l'italian xe bel xche xe ricco e podemo star qua discuter de ste robe... in inglese no xe problemi, xe tuti uguali (e xe bellissimo!) .. in tedesco te da tuti del lei e onestamente mentre no me de fastidio el 'tu' dei inglesi .. me daria fastidio el 'tu' dei tedeschi .. forsi xche la lingua xe za dura de per se ... me da anche fastidio el 'tu' de certi camerieri quando i vol dimostrarse 'amici de vecia data' e xe la prima volta che te li vedi... ma x fortuna capita raramente ..almeno qua :D

Link to comment
Share on other sites

Non go una regola precisa,dipendi dalle circostanze cmq tendenzialmente son per il tu.Tra colleghi de lavor son daccordo che se se da il tu,una volta me xe capitado uno più anzian de mi che me passava roba de lavor e ghe go dado del tu....non lo gavessi mai fatto el me ga dito che mi e lui non gavemo mai magnado pastasciutta insieme e che quindi dovevo darghe del Voi,bon non lo go mandado a :cesso: però una badilada per la schiena ghe la gavessi dada volentieri :incazzado::incazzado::incazzado:

Link to comment
Share on other sites

mi dipendi.. con el lavoro che go desso preferisso del tu.. xe più cordiale, e meio ancora se i clienti me permetti de darghe del ti..

prima invece me ispirava che i me dassi del lei.. fazeva più figo..

in ristorante pol dirme quel che i vol :D tanto mi ciamo: "OSTE, EL CONTO!"

Link to comment
Share on other sites

Penso de seguir la maggior parte de voi. :piacere:

Rispondo de solito in base all'età o a come me se rivolgi. Per educazion al cliente sul lavor ghe dago sempre del lei se dopo chi me rispondi xe una persona giovane e me dà del ti allora me adeguo.

Qualche volta me fa strano co xe muleti che me disi "buongiorno signore" :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
×
Il Forum di Elsitodesandro
Home
Activities
Sign In

Sign In



Search
More
×