merlodegraia Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 quando andate in un negozio o in un bar o ristorante,in qualsiasi luogo pubblico insomma....preferite che la persona che deve servirvi vi dia del TU o del LEI ??? io do sempre del "lei" però qualcuno quasi ci resta male!!! insomma....son curiosa di sapere come la pensate!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
molly Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 dipendi da che età ga la persona che me servi. Se xe più giovine de mi preferiso del lei, se xe più vecia preferiso el tu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghost Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 Sarò all antica... ma preferisco del lei. Per contatti di "lavoro" perferisco un minimo di formalità. Sia che da lato cliete che lato lavoratore. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giuli Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 dipendi da che età ga la persona che me servi. Se xe più giovine de mi preferiso del lei, se xe più vecia preferiso el tu Esattamente il contrario Giovane--> tu ... adulto-->lei Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefano79 Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 Se xe più giovine de mi preferiso del lei, se xe più vecia preferiso el tu Ehm, forsi te volevi dir el contrario? In genere dago sempre del lei, in fondo xe un rapporto de lavoro e comunque ad una persona de una certa età che no conoso me par giusto el "lei" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
molly Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 no... go dito giusto.. se xe più giovane de mi preferiso che me daghi del lei, se la xe più vecia preferiso che la me daghi del tu... come fazo mi coi altri... se vedo che i ga più o meno la mia età o meno ghe dago del tu, se vedo che xe signore anziane o comunque molti più anni de mi allora ghe dago del lei... poi a volte ghe dago del lei anche alle persone della mia età se vedo che lore preferisi cussi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
babatriestina Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 Me speto che i me daghi del lei e dago del lei. Dago e me fazzo dar del ti solo che su internet, dove che xe ormai un'usanza abitual. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giada Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 Mi invece son per el tu... nel senso che volessi che tutti me daghi del tu, indipendentemente dall'età, mentre mi ovviamente se xe persone più grandi de mi ghe dago del lei. Però se vado in un negozio o in un local e chi me servi xe più giovane de mi o ga circa la mia età, me par naturale darse del tu... no ghe vedo un segno de maleducazion, ma de spontaneità e simpatia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
davidin Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 mi preferisso che i me daghi del voi....vostra signoria me va anche ben.... dipendi dall'età ovvio... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nona Picia Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 Mi generalmente dago del lei. Solo raramente a qualchedun assai più giovane ghe dago del ti. Preferisso elmlei per mi, forsi più per abitudine che altro, se a servirme xe un mulo o una mula. Però go dei amici abruzzesi veci e giovani che da del ti a tuti indistintamente. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
assist Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 Con le persone + picie, pari età (circa ) el tu va ben.......con persone + grandi inizialmente dago del lei, se dopo xe fattibile el tu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MONTAG Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 In generale mi piace chi mi da del "tu" perchè quando un commesso/a mi da del "lei" ho l'impressione di parlare con l'ultimo arrivato che non si sente molto sicuro. Anche il "lei" ha una sua eleganza e non mi dispiace, spece in quei contesti nei quali il rispetto è più importante della confidenza. L'unica situazione insopportabile per me è rappresentata dagli "indecisi": Quelli che a volte ti danno del tu e a volte no...mi danno l'idea di persone che non hanno bene in mente il proprio ruolo e il modo di correlarsi con gli altri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
basketteam Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 tendo a dar del lei nei negozi o nei bar ma ultimamente tutti se sta convertindo al "tu" quindi se un me da del tu rispondo col tu, se no rimango col lei... con le persone decisamente più "mature" de mi invece resto sul lei almeno fin che el rapporto no diventa tale da poder darse del tu... in generale credo che el "tu" no sia una mancanza de rispetto cosa che invece anni fa (co iero mi picio iera assolutamente irrispettoso darghe del tu alla gente) accadeva, xe solo segnoi dei tempi che cambia... nella lingua inglese, la più usada nei rapporti economici-politici mondiali la forma de cortesia "lei" non esisti proprio... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_titti_ Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 Solitamente con persone giovani uso il "tu" (ma se mi rispondono con il "lei" lo faccio anch'io)..con persone più grandi il lei... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinuviel Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 sinceramente, dipendi dai posti e dall'età. Se xè gente che conoso de una vita (i negozianti del mio rion, per intenderse) quasi quasi me offenderia se i me dassi del lei! e disemo che xè stado un trauma quando i ga cominciado a darme del lei e "grazie, signora" Mi dago del ti a gente giovane e in posti "tranquilli", se xè posti sai eleganti dago del lei anche ai muletti Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurizio72Ts Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 Decisamente per il "lei" nei negozi e nei bar che frequento poco. (in un paio de bar che vado più spesso a bever caffè dago tranquillamente del "tu"). In ufficio, invece, uso il "lei" con i colleghi più alti in grado solo davanti ai utenti (oltre che con gli utenti stessi), altrimenti dago del "tu" tranquillamente anche a lori (ovviamente no posso darghe del ti al Sindaco , altrimenti... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starlite Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 Dipendi da luogo e circostanza e da chi xe o come se presenta l'altra persona. Per esempio l'edicolante che conoso da 20 anni el me da del ti ma mi ghe go sempre da del lei. Nei negozi dipendi da come comincia lori, ma de solito se xe coetanei se va sul ti, se no se resta su un piu' formale lei. All'univ coi prof mi ghe dago del lei a tuti, qualchedun me da del lei, altri me da del ti, a un solo ghe dago del ti (solo perche' no go de far nisun esame con lui e perche' ga solo pochi anni piu' de mi ). Insomma... dipendi In generale se go di fronte un coetaneo se se da del ti, ma giusto poco tempo fa pensavo che arrivera' el giorno in cui anche ai coetanei sconosciuti se daremo del lei Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saretta Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 in un ristorante o ba de solito preferiso che i me dia del "lei"... mi de solito dago del "lei" soprattutto quando non conosco... e poi anche per educazione nei luoghi sopra indicati.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuxav Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 mi son sempre sta abitua' a dar de lei co entro in qualsiasi local, anche se quel che xe davanti xe piu giovane.. ultiammente pero' le robe sta cambiando e tuti tendi a dar del ti... no me da fastidio, anzi tra coetanei e in certi ambientei me va piu che ben e lo trovo giusto e naturale... se dopo xe situazioni particolari dove el camerier/comeso vol/devi darse un tono e te da del lei x mi xe uguale e oviamente ghe rispondo col lei ... sul lavor per fortuna no gavemo ste formalita' ... quindi tutti se da del ti pero' no credo che in tuti i ambienti sia uguale.. Per mi lei/ti/voi poco cambia... se un xe maleducato lo xe anche dando del lei. Cmq forsi dipendi anche dala lingua, l'italian xe bel xche xe ricco e podemo star qua discuter de ste robe... in inglese no xe problemi, xe tuti uguali (e xe bellissimo!) .. in tedesco te da tuti del lei e onestamente mentre no me de fastidio el 'tu' dei inglesi .. me daria fastidio el 'tu' dei tedeschi .. forsi xche la lingua xe za dura de per se ... me da anche fastidio el 'tu' de certi camerieri quando i vol dimostrarse 'amici de vecia data' e xe la prima volta che te li vedi... ma x fortuna capita raramente ..almeno qua Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jazz Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 Mi dago del lei e preferisso che me vegni dado del lei se non conosso la persona. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
babatriestina Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 dimenticavo: ovviamente del ti fra colleghi, e , a proposito de lingue, i francesi dopra el vous più de noi, go dovudo insister coi fioi de mio cugin, francesi, spiegandoghe che a una zia, in famiglia, all'italiana se ghe dà del ti! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tifone Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 Non go una regola precisa,dipendi dalle circostanze cmq tendenzialmente son per il tu.Tra colleghi de lavor son daccordo che se se da il tu,una volta me xe capitado uno più anzian de mi che me passava roba de lavor e ghe go dado del tu....non lo gavessi mai fatto el me ga dito che mi e lui non gavemo mai magnado pastasciutta insieme e che quindi dovevo darghe del Voi,bon non lo go mandado a però una badilada per la schiena ghe la gavessi dada volentieri Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trert Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 mi dipendi.. con el lavoro che go desso preferisso del tu.. xe più cordiale, e meio ancora se i clienti me permetti de darghe del ti.. prima invece me ispirava che i me dassi del lei.. fazeva più figo.. in ristorante pol dirme quel che i vol tanto mi ciamo: "OSTE, EL CONTO!" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starlite Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 [MOD]Visto che no me iero inacorto e qualchidun me ga fato notar adesso che no xe un sondaggio, sposto la discusion in Off-Topic [/MOD] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b-chris Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 Penso de seguir la maggior parte de voi. Rispondo de solito in base all'età o a come me se rivolgi. Per educazion al cliente sul lavor ghe dago sempre del lei se dopo chi me rispondi xe una persona giovane e me dà del ti allora me adeguo. Qualche volta me fa strano co xe muleti che me disi "buongiorno signore" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts