silviottola Posted October 2, 2009 Report Posted October 2, 2009 Premessa: lavoro in un supermercato. nel mio lavor posso dir de esser brava (ovvio, no me digo da sola, ma go avù i miei riconoscimenti), ma no perchè son un fenomeno, ma perchè go avù la possibilità de imparar e studiar nella "culla" della salumeria (a Bologna e a Norcia). go appunto lavorà a Norcia, ma soprattutto in laboratorio, e a Bologna. a Bologna go lavorà in posti pici de quartier, in salumerie rinomate in centro e in un ipermercato enorme (roba de quasi 70 casse). quindi go spazià abbastanza con la tipologia de clienti (tanto da scriverne anche un libro sui clienti e sul mio lavor, ma questa xe un'altra storia...) El fatto: anche a Bologna me xe capità el cliente particolare, magari difizile de accontentar, magari rompeti nel chieder informazioni perchè voleva saver dalla A alla Z tutto de quel parsuto, però sempre con abbastanza garbo e educazion. qua a Trieste xe una disperazion. a parte tutti che ga furia. chi che perdi l'autobus, chi che no ga voia de far la fila, che mi digo, ma a 70 anni dopo aver lavorà una vita no te podesi ciapar la vita con più calma? insomma, tutti con furia, arroganti e maleducati come no so cosa. son rimasta sconvolta... no xe giorno che qualche cliente no manchi de rispetto a mi o qualche collega (stronza, mona, idiota, antipatica ormai xe diventada routine...). mi no me passasi nianche per l'anticamera del zervel de trattar cusì una persona che lavora... le xe sempre incarognide, incazzade, col muso duro, mai una batuda, mai un sorriso. sentirse dir bongiorno o arrivederci xe una rarità per noi addetti. i pensa sempre de saver una più de ti, ma mi digo, i me paga apposta per saverle certe robe, se te dago delle risposte perchè te ga de metter in preventivo che no xe vero, che tiro a fregarte o che me son inventada de sana pianta la risposta... ecco su quel a Bologna no iera storie, i ga una cultura dei salumi che noi se la sognemo... Conclusion: niente de che. forsi gavevo solo voia de sfogarme visto che anche oggi son tornada con i miei 5 soldi de mona in scarsela, solo che ogni tanto xe cusì dura... ga ragion mio moroso (toscan) e la mia amica (alto atesina) a trieste xe invecia proprio mal... e xe un pecà perchè gavemo una città magnifica e un sacco de risorse. sti 70enni che pol andar a far el toc' coi vol in estate i dovesi pensar ai poveri 70enni della bassa padana che d'estate ga solo de girar in tondo in qualche giardinetto fazendo de merenda a musati grossi come elicoteri... e dir che no, no servi esser cusì incazzai, perchè qua no se sta tanto mal... Quote
fra_fre Posted October 2, 2009 Report Posted October 2, 2009 no so quanto possi centrar quel che trieste ghe offri ai nostri veceti con la loro maleducazion.... ?! sa...te trovi el veceto carigo de morbin, co la battuda pronta, generoso e cordiale, allo stesso tempo te trovi el scorbutico e scontroso che ga furia de andar a meter su la jota....boooh... trieste x mi xe una città de e per veci x cui i gavessi anche poco cossa lamentarse...e quindi me vien de pensar i podessi inveciar con un poco più de sorriso! Quote
molly Posted October 2, 2009 Report Posted October 2, 2009 secondo mi non xe el problema de giovani o veci.. el problema xe de alcune persone che xe maleducate e basta.. mi la stessa roba me capita con persone sia de 17 che de 50 anni :S - e quel che xe peggio anche al telefono :S conoso persone anziane gentilissime, garbate e a modo e giovini irrispettosi, maleducati e volgari come anche el contrario :S Quote
Ghost Posted October 2, 2009 Report Posted October 2, 2009 Ho setito di queste cose da molte persone. Friulani goriziani sloveni emiliani e molta gente del sud. Dicono tutti che notano troppa frenesia e maleducazione a trieste sopratutto tra gli over 50. E devo dire che non gli do tutto i torti... ho girato parecchio Toscana, Umbria ed Emilia e la non ho mai trovato comportamenti del genere Solo qualche mio amico di Milano o Torino si è trovato quasi come a casa... ma non so se è un bene per noi. Trieste per alcuni versi ha certi difetti e frenesie da grande città pur non essendo sta metropoli. Quote
_titti_ Posted October 2, 2009 Report Posted October 2, 2009 Anch'io ho sentito di questa cosa da tante persone. A Trieste c'è un livello di maleducazione altissimo.. nel mio lavoro gli insulti sono diventati la norma. E da chi ha lavorato nello stesso posto, ma in altre città, ho sentito dire che da nessuna parte è come qua..in nessun altro posto hanno trovato tanta arroganza e maleducazione. Quote
Bonovox767 Posted October 2, 2009 Report Posted October 2, 2009 Non si tratta infatti di età, ma di educazione di base. Con l'età poi il comportamento si accentua, ma la maleducazione c'era già in partenza. Con l'età peggiora perchè sono più frustrati, per svariati motivi...perchè hanno pochi soldi, perchè sono soli, perchè non sono più giovani, eccetera... Ma il punto è quello che avete evidenziato... non è l'età, è la città. Avendo vissuto a Bolzano le differenze le noto ancora di più. A Bolzano un maleducato era l'eccezione..qui l'eccezione quasi quasi è quello educato. Il triestino è sempre stato un po' particolare, ma a me sembra che nell'ultimo decennio la situazione si sia aggravata. La maleducazione è accompagnata da un'arroganza ed aggressività spesso di livelli allucinanti e preoccupanti. Purtroppo non sono molto ottimista su un'inversione di tendenza...sarà già tanto se chi non è così non si farà fagocitare da questo andazzo. La maleducazione sta anche nelle piccole cose...nel rispettare un semaforo pedonale, nel buttare anche una piccola cartina o sigaretta nei rifiuti. Ma perchè non c'è triestino che quando torna dall'Austria non esalti il livello di pulizia e civiltà riscontrato, ma che quando potrebbe assumere gli stessi comportamenti austriaci, non lo fa? "No se pol" ? Quote
gimmi Posted October 2, 2009 Report Posted October 2, 2009 Ma sa... te son vecio, il che significa che no te pol magnar dolcetti pel diabete e grassi pel colesterolo, no te pol bever pel fegato, te ga ogni giorno un dolor diverso, sesso neanche no se parla da anni, ogni setimana qualche necrologia de un amico, la pension xe bassa e le bolete sempre più alte, te devi star tento al centesimo, te dormi mal... insomma, dime ti se no te pol esser neanche fastidioso.. :merodolodalrider: Quote
Nona Picia Posted October 4, 2009 Report Posted October 4, 2009 Mi son sai vizin al grupeto nominà de silviottola e spero de no esser come quei....Devo dir che no go visto spesso gente cussì maleducata nei vari super che frequento. Ogni tanto, sì, xe qualchedun che come gentilezza fa pena, ma no me par che sia una regola. Scorbutici, poco cordiali no digo de no, ma anche i veci, come i commessi e i cassieri ga le giornate negative (molte) e quele positive (miga tante) e come per i veci, anche per cassieri e commessi i italiani nota la diferenza (o mancanza) de educazion e gentilezza nei riguardi dela gente rispeto al resto del paese. Ma anche qua devo dir la mia.....mi no go mai avù a che far con commessi o cassieri scortesi! Quote
silviottola Posted October 5, 2009 Author Report Posted October 5, 2009 Sarà, però i muleti disi sempre per favor, grazie e arrivederci mentre gli over xe tutto un dame, fame, voio e subito... Poi magari me capita tutti a mi, no digo de no... Quote
Nona Picia Posted October 5, 2009 Report Posted October 5, 2009 Te sa cossa che te digo.....Va a favor dei genitori dei muleti se i xe educati, ma me sa tanto che la magioranza perdi l'educazion per strada prima dei 20 anni! Xe solo de sperar che ghe sia un ritorno de ragionevolezza e che anche i veci se ricordi de quel che ghe ga insegnà i genitori. Perchè el problema credo proprio che sia quel. Quote
dido76 Posted October 5, 2009 Report Posted October 5, 2009 (edited) mi rigiro la frittata (ma xè una cosa che go za scrito in altre discusioni)... perchè co vado in qualche negozio o qualsiasi posto in cui xè commesse o commessi, e me trovo una commessa o commesso che me parla senza gaver el muso, me tratta in modo normale con tanto de bongiorno e grazie...me vien normale de pensar che no son a trieste? la magior parte dele volte xè za tanto se se ricevi el bongiorno...par che te ricevi un favor. e basta spostarse de poco fora de quà x gaver un tratamento diverso mi son abituado a chieder le cose in modo gentile, spesso zonto anche el perfavor o el perpiacer e talvolta go visto reazioni anche sorprese a questo...commessi che me disi: te son el primo che me chiedi cusì in tuto el giorno. per mi xè normale, me vien spontaneo xò me xè capitado anche de dover andar al bancon de un bar dopo venti minuti e chieder "gentilmente" se dovevo andar drio al banco per farme el caffè a seconda del tratamento che ricevo me regolo, se una commessa no me disi neanche bongiorno, mi ghe rispondo a monosillabi...stessa roba alla cassa. e questo riguarda tute le età sia da parte dela clientela sia dala parte de chi lavora. Edited October 5, 2009 by dido76 Quote
silviottola Posted October 5, 2009 Author Report Posted October 5, 2009 andrea no digo de no. mi per prima me xe capità de far longhi per la maleducazion de vari commessi (e ogni tanto me incazzo anche coi miei colleghi) ma in sto caso parlo de mi e della mia esperienza, no de commessi in generale, mi digo bongiorno, grazie e arrivederci e el più delle volte no sento risposta, vegno trattada come una scovaza e devo sempre sorrider anche a chi me tratta de me**a... Volevo solo sfogarme un atimo perchè alle volte torno a casa con un'amarezza allucinante... Poi, come disi una mia collega, va anche da rion a rion... la clientela cambia notevolmente. Quote
Ghost Posted October 5, 2009 Report Posted October 5, 2009 Vero. In alcui rioni con forte spirito d'appartenenza c'è una rapporto molto più buono tra clienti e commesse. Posti tipo Roiano o domio per esempio ed una volta anche qui a coloncovez-altura (ora non più). Quote
silviottola Posted October 5, 2009 Author Report Posted October 5, 2009 Eh Ghost, qua che volesi un sociologo... Anche se ormai el spirito de appartenenza al rion xe qualcosa de molto molto blando... Quote
fra_fre Posted October 5, 2009 Report Posted October 5, 2009 tra san vito e san giacomo xe una notevole differenza! Quote
Ghost Posted October 5, 2009 Report Posted October 5, 2009 Eh Ghost, qua che volesi un sociologo... Anche se ormai el spirito de appartenenza al rion xe qualcosa de molto molto blando... Non per tutti i rioni. Alcuni ce l'hanno ancora nel bene e nel male ed hanno mantenuto una mentalità da "paese". Altri invece più urbanizzati... oramai hanno psicologia da metropoli. Quote
Damia Posted October 5, 2009 Report Posted October 5, 2009 beh mi posso dir che qua a sangiovanni..me gà bastà andar due volte dal macellaio mesi fa e ancora el me saluda per strada, cussì anche le mule dela botega soto casa (dove no vado quasi mai perchè la xe carissima) o in un negozieto de vestir qua vizin... Quote
Nona Picia Posted October 5, 2009 Report Posted October 5, 2009 Nei picoli negozi el tratamento xe certamente più familiare e anche nei supermercati rionali se pol trovar cordialità, se no i xe tropo grandi. Nei super grandi però, a meno che no te sia cliente regolare, el massimo se pol pretender xe le bongiorno e l'arivederci dela comessa e la risposta uguale del cliente. Quote
Damia Posted October 5, 2009 Report Posted October 5, 2009 Beh ma infati mi da un commesso miga pretendo tanto de più...insomma...no xe che me aspeto che el me saludi ogni volta che el me vedi in cità. Giusto se ghe domando qualcossa che el me rispondi, con un minimo de cortesia, grazie prego arrivederci.. Quote
babatriestina Posted October 5, 2009 Report Posted October 5, 2009 ghe xe anche , in certi supermarket che frequento, delle commesse coccolissime e sempre sorridenti, che mi me domando come che el fa, con el lavoro pesante che le ga. Po xe i negozi dei veci habitué, e in questo le porziterie xe la specialità , coi veceti che ga tuta la matina e alora La ma daghi un tochetin de questo? ma xe bon? ma meo no tanto, me raccomando la tai a man...po ancora un sachetin de questo altro.. e xe dele vecette che se ga specializzado nel "salto dela fila", le riva le ultime, le se piazza in posizion strategica e le zerca de becar el commesso prima che mi, che stago spetando ordinatamente , arivo a dir la mia. E una volta anche la comessa ge ga dado ragion: la sa, qua ognidun xe abituado a farse servir de chi che conosssi.... ormai ste vecette le conosso, e co le vedo entrar le fulmino con sguardo, pronta a dir La scusi, signora, ma iero prima de lei. O a meter le man avanti lei signora la vien subito dopo de mi.. me par che sia el loro divertimento, come per el guidator fermarse in seconda fila davanti del tabachin o per el motociclista meterse in prima fila al semaforo. Quote
zalzi Posted October 5, 2009 Report Posted October 5, 2009 Po xe i negozi dei veci habitué, e in questo le porziterie xe la specialità , coi veceti che ga tuta la matina e alora La ma daghi un tochetin de questo? ma xe bon? ma meo no tanto, me raccomando la tai a man...po ancora un sachetin de questo altro.. e xe dele vecette che se ga specializzado nel "salto dela fila", le riva le ultime, le se piazza in posizion strategica e le zerca de becar el commesso prima che mi, che stago spetando ordinatamente , arivo a dir la mia. E una volta anche la comessa ge ga dado ragion: la sa, qua ognidun xe abituado a farse servir de chi che conosssi.... hehehe...xe proprio vero. e dopo, se te ghe disi qualcosa, le xe anche capaci de far le offese. cmq, se devo dir la mia, me par che come scortesia e mancanza de maniere, i clienti xe pezo dei comessi, almeno nei supermercati. ma forsi xe perchè ognidun pensa ai fatti propri e bada poco a quel che ghe succedi intorno. i nota solo quel che ghe fa comodo: come domandarghe a una donna palesemente incinta de saltar la fila, perchè lori i ga solo do tochi e ela la ga el carel pien. de dar piuttosto una man a tirar fora la roba o a portar le borse no se parla proprio. Quote
Ikeya Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 (edited) mi, una decina de anni fa, ciolevo sempre la 29... ancora prima che verzessi le Torri iera si gente, ma comunque de meno, e nelle ore serali la iera spesso svodetta... un giorno la go ciapada al capolinea de via Svevo in direzion Piazza Goldoni... bus completamente svodo, mi iero sentà in fondo dal lato guidator e, in via D'Alviano, xè montà un vecieto che me ga ordinà de spostarme e de lassarlo sentar... e quando ghe go dito che el bus iera palesemente svodo e che el podeva sentarse dove che el voleva, el me ga dito che mi dovevo alzarme de la perché quel iera el suo posto... r a una mia amica, sempre sulla 29, ghe xè capitada una roba analoga, solo che el vecieto al posto de romperghe le scatole e esser sgarbà come me xè successo a mi, el ghe ga anche comincià a tirar per le gambe col baston... robe de mati! Edited October 6, 2009 by Ikeya Quote
babatriestina Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 una sola roba, sui posti in autobus.. no digo che un voli i sui posti, ma quando che son andada in autobus convalescente de operazioni, che fazevo fadiga a far un scalin, me go inacorta che i posti sentai in autobus no xe tuti precisi! che zerti un veceto riva a sentarse facilmente, altri inveze xe più dificili per lori de rivarghe. Un poco de invalidità, per fortuna temporanea, insegna molte robe! Quote
Ikeya Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 una sola roba, sui posti in autobus.. no digo che un voli i sui posti, ma quando che son andada in autobus convalescente de operazioni, che fazevo fadiga a far un scalin, me go inacorta che i posti sentai in autobus no xe tuti precisi! che zerti un veceto riva a sentarse facilmente, altri inveze xe più dificili per lori de rivarghe. Un poco de invalidità, per fortuna temporanea, insegna molte robe! quel sicuro, ma mi iero sentà su un posto de quei rialzadi col scalin Quote
Stefano79 Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 quel sicuro, ma mi iero sentà su un posto de quei rialzadi col scalin Me xe capitada la stessa roba anche a mi. Iero senta in un posto de quei bassi, el posto di fronte, esattamente simmetrico iera svodo. ma la tipa voleva el mio. Me son alza evitando de dir cosa stavo pensando in quel momento Quote
Recommended Posts