Jump to content

Come parlarghe ai propi fioi'

Recommended Posts

• Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Senza dubbio in italian. Non perchè no volessi che mio fio/mia fia parli in dialetto, semplicemente me seccassi che el ciapi el modo de parlar de un portual (con tutto el mio rispetto per i portuai, ovviamente).

Poi ovviamente spazio anche al triestin :D

Go messo triestin, ma sinceramente ghe go pensà un poco. Ghe tegno al mio dialetto, però no volesi che mio fio fazesi dei errori in italian dovudi all'abitudine a parlar in dialetto. E poi un che parla sempre in dialettto mantien un accento molto più marcato quando el ga de parlar in italian...e no xè bel. Comunque penso che correrìa el rischio e ghe parlasi in triestin :bandieraalabarda:

Triestin!!! che domande....

xche parlar in italian ? cosa centra el dialeto col 'portual' ??? xe tanta gente che a casa e coi amici parla dialeto e parla ben in italian coi altri... dove xe el problema? el problema xe solo de educazion, se incontro un furlan no ghe parlero in dialeto e se incontro un che no xe de trieste idem...

Se tuti parlasi in italian el dialeto spariria... purtropo in parte sucedi za ..

Po perce' l'acento romanesco o napoletan va ben, e quel triestin no? Perche' devo scoltar un telegiornale e sentir parlar solo romanesco o milanese.... ? quei acenti xe 'fighi' e el triestin no? ma per favor...

Triestin per tuti!

el mio ga 4 ani e zerco de parlarghe in italian per evitarghe problemi a scola,ma in famiglia se parla sempre triestin quindi co me rabio uso solo el triestin! :lol:

mio mari' xe roman ma el parla triestin (beh, piu' o meno)

da circa un ano go incomincià a parlarghe al muleto in tedesco

iero indecisa se iniziar col tedesco o inglese,ma visto che l'inglese lo imparerà a scola (se spera) go inizià col tedesco,come un giogo,ovvio,xe la ns lingua segreta

(go tentà de impararghe a mio mari' tedesco per due ani,ma xe sta

tuto inutile.. :wacko: )

insoma me sa che el picio gaverà un casin in testa tra triestin,talian,tedesco e romanesco de mio mari'!!! :lol:

Italiano. assolutamente.

Insegnarli il Triestino è controproducente. Sarà un ostacolo quando andrà a scuola.

Prima bisogna insegnarli a comunicare in una ligua comprensibile a tutti con cui scriverà i temi per casa alle elementari.

In seguito gli si può insegnare il triestino cosi può legegrsi le maldobrie :)

Quando si educa un bambino bisogna pensare cosa sia meglio per lui non cosa piace a noi.

Un saluto anche da Bianca che mi sta distruggendo la scrivania mentre scrivo :p

Attenzion: mi no go dito "solo italian e niente triestin". Stefano ga dito una roba che volevo puntualizzar anche mi: non xe per un fatto de no voler parlar in dialetto, semplicemente sento tanti fioi parlar in lingua e incappar nei tradizionali errori derivadi dal dialetto :) Questo no vol dir bannar totalmente el triestin nelle ciacole de vita comune, ma tante volte a scopi scrupolosamente "educativi" xe anche bel esprimerse in talian coi fioi, no?

Italiano. assolutamente.

Insegnarli il Triestino è controproducente. Sarà un ostacolo quando andrà a scuola.

Prima bisogna insegnarli a comunicare in una ligua comprensibile a tutti con cui scriverà i temi per casa alle elementari.

In seguito gli si può insegnare il triestino cosi può legegrsi le maldobrie

l'ostacolo xe la scola che no xe bona in certi casi de insegnar la lingua, non parlar dialeto in famiglia. Allora scusa chi a casa parla sloven o tedesco o croato dovesi trovarse mal a scola? a mi proprio no me par che sia cusi, anzi.. piu lingue, dialetti se conosi mejo xe... e te porto tante persone che lo fa e no ga nisun problema, no gavera' una 'dizion' da 'prsentattrice' ? e alora?

Purtoppo tanti considera chi parla in triestin come dei 'grezzi' mentre chi parla in italian xe dele persone fighe colte etc etc... evidentemente no ga capi niente (IMHO)

:s'ciopado:

Po perce' l'acento romanesco o napoletan va ben, e quel triestin no? Perche' devo scoltar un telegiornale e sentir parlar solo romanesco o milanese.... ? quei acenti xe 'fighi' e el triestin no? ma per favor...

E con questa te se ga guadagnado una birra :ave:

el mio ga 4 ani e zerco de parlarghe in italian per evitarghe problemi a scola,ma in famiglia se parla sempre triestin quindi co me rabio uso solo el triestin! :lol:

mio mari' xe roman ma el parla triestin (beh, piu' o meno)

da circa un ano go incomincià a parlarghe al muleto in tedesco

iero indecisa se iniziar col tedesco o inglese,ma visto che l'inglese lo imparerà a scola (se spera) go inizià col tedesco,come un giogo,ovvio,xe la ns lingua segreta

(go tentà de impararghe a mio mari' tedesco per due ani,ma xe sta

tuto inutile.. :wacko: )

insoma me sa che el picio gaverà un casin in testa tra triestin,talian,tedesco e romanesco de mio mari'!!! :lol:

Beata ti che te sa el tedesco per ben! Mi lo parlichio ma voleria saverlo senza far erori, comunque quoto in piena quel che te ga dito. Per mi bisogna parlarghe in italian (incazadure a parte...), tanto el triestin se lo impara ben fora de casa. E dopo se pol pian pianin inculcarghe un'altra lingua, che in futuro servirà sempre

tanto el triestin se lo impara ben fora de casa.

Se tuti ghe insegna a parlar ai fioi taglian el triestin no lo parlerà più nissun.

I furlani lo ga capido e i ghe insegna ai fioi a parlar furlan anche a scola per evitar de perderlo mentre fina a qualche tempo fa i se vergognava considerandolo la parlada dei contadini, un poco come a Trieste qualchedun disi che el triesin lo parla i portuai.

Comunque anche se ghe parlè ai fioi taglian quel belissimo accento orrendo che gavemo ne resta :) e probabilmentei quando un parla taglian se nota ancora de più.

Comunque no vedo perchè vergognarse del propio accento. Ogni region ga el suo e no xe dito che quel dei altri sia meio del nostro.

Per quanto riguarda il bilinguismo... quelle sono "lingue" non dialetti.

1)Non si fa confusione rischiado di scrivere parole e gramamtica frammista in un tema in classe come nel caso Triestino/Italiano.

2)Imparare una seconda lingua è utile.

Imparare il triestino può essere bello divertente flokloristico... ma non utile.

Con quante persone ti permette di comunicare il Triestino che tu non possa farlo in altra lingua? Praticamente nessuno. Il tedesco, l'inglese... milioni e milioni di persone.

Il paragone non regge.

Quindi resto del idea che il triestino è bello da imparare ma da più grandi dopo aver imparato l'Italiano.

Per il momento non ne vedo vantaggi e vedo solo problemi.

Mi ghe parlerò in italian prima de tutto e dopo in triestin. El motivo xè molto semplice: tanti b/i che a casa xè abituadi a pralr solo in triestin ga una difficoltà enorme, quando entra a scuola, a formular frasi corenti in italiano. Disemo xè meio parlarghe x la maggior parte del tempo in italian.

El dialetto xè giusto che lo sappi, ma come modo de esprimerse xè importante che sappi ben l'italian

Mi ghe parlerò in triestin ovvio, anche perchè nn ghe parlasi sempre in italian e per mi, o te ghe parli sempre in una lingua o far miscioti xe la roba + orribile che possi esister, come tante mamme che se te le scolti ben le ghe fa la frase in italian e poi le ghe conza dentro el parole in triestinaz....orribile.El classico esempio: su vieni qui che andemo a casa, questa la gaverò sentida un miglion de volte d'estate al bagno. Se lo imparerà a scola come ga fatto tutti.

per mi lingue o dialetti, el discorso de fondo no cambia... perche' in certe zone tipo altoadige i parla tedesco, ladin e italian (quest'ultimo solo per 'necessita') e nisun se vergogna de farlo, anzi vien valoriza' ? E no me par che i vivi po cusi' mal no ? Se el mio vicin de casa parla tedesco o sloven perche' no go de conoser la sua lingua e la sua cultura, perche' go de trascurarlo? Te pensi che el tedesco parla' sul confin con l'austria sia uguale de quel parla' nel nord dela germania? no.. sempre de dialetti se tratta...

1)Non si fa confusione rischiado di scrivere parole e gramamtica frammista in un tema in classe come nel caso Triestino/Italiano.

el tema xe fato per imparar a scriver in tuti i sensi, quindi se spera che sia anche qualchidun che te correggi... far un tema no vol dir scriver un libro che devi eser subito perfetto... certo la gramatica va fata ale elementari non al liceo... come per qualsiasi altra materia del resto no?

percaso ti te fazei i compiti de matematica e te ciapavi sempre 10 ?

quindi neanche sto discorso reggi...

Imparare il triestino può essere bello divertente flokloristico... ma non utile

el dialetto fa parte de una cultura, come el napoletan, milanese, veneto, furlan etc.. se per ti no xe utile conoser la cultura dove te vivi.. boh contento ti... tanto de capel ai furlani che xe rivai a far riconoser e valorizar la propria lingua/dialeto..

El dialeto va impara' da picio xche da grande dificilmente te se metar a studiarlo e se te lo fara' i risultati sara' sicuramente diversi ....

go ocasion, come tanti, de star a contato con gente de posti diversi e no xe niente de piu bel de sentir la gente parlar nel proprio dialeto, triestin, bisiaco, furlan, carniel, veneto, sloven, croato, tedesco e quel che vol.... secondo el tuo ragionamento tuto questo dovesi sparir e tuti i italiani dovesi parlar italian, come tuti devi bever cocacola e andar in giro con l'ipod (tanto x restar sul tema del seguir la moda...)

:bandieraalabarda::bandieraalabarda:

ogni lingua o dialeto che se impara xe una RICCHEZZA !!

mi son molto fiera del mio dialeto e amo sentirlo parlar...

mi fazo come che ga fato mia mamma con mi,la me ga parlà talian per i primi 10 ani de vita (e a a scola in talian iero brava!) e dopo cresendo,mi da sola go comincià a usar el triestin sia in casa che coi amici,ma le basi de talian le go bone.

amo le lingue,i dialeti,gli idiomi perchè xe cultura,no esisti dialeti piu' poveri o piu' bei dei altri....

dovemo eser fieri del nostro,che xe el bel,musicale,con parole antiche,chel' xe missià con altre lingue che lo ga arricchido...

no stemo dimenticar mai chi che semo

Manu

beh, quoto tutto quel che disi AV..

x mi parlar triestin xe una roba quotidiana, tra triestini/bisiachi, go sempre parlado anche l'italian, e difficilmente i miei temi de italian iera insufficenti per gaver sbagliado termini o altre robe (iera comunque insuficienti.. ma perché son mi pampele)

mi son sicuro che in altre zone d'italia (specie al sud, ma no voio generalizar) pur no parlando el dialetto in casa.. i sbaia de più scriver in taglian..

l'inglese, tedesco, francese xe utilissimi, ma no rispecchia le tradizioni de trieste! (@cenerentola: si ok, scusa.. el tedesco si :D )

quindi sta ai genitori insegnar el triestin, alla scuola l'italian, inglese ecc..

A casa i me ga sempre parlà in triestin, mai in italian. Nonostante questo non go mai avudo un'insufficienza nei temi, dalle elementari alle superiori (bah.. superiori anche si, ma non per la grammatica :D ). Quindi penso che el discorso "no ghe imparo perchè cusì ga meno problemi a scola" no reggi.

Penso anche che un discorso del tipo: "a casa insegno l'italian, e fora el se imparerà da solo el triestin" non reggi più. Oramai xè pochi i muli che parla triestin, e el perchè non lo so. Ma za el fatto che la maggioranza de quei intervenudi qua, xè restia a impararghelo ai fioi, me rispondi in parte.

El triestin fa parte della nostra cultura, e se i triestini (no chiedo quei impiantadi per vari motivi) lo vol perder, beh.. cosa far.. mi andarò avanti per la mia strada, sperando solo che mio fio un giorno apprezzi.

E spero de trovarme un compagno che sappi ben qualche altra lingua straniera, in modo da impararghe anche quella subito da picio. I fioi no xè stupidi, anzi, i ga più facilità a imparar robe nove. Se te ghe parli in 3 lingue diverse lori capisi in che lingua te ghe parli.

Son contenta almeno de non esser l'unica a pensarla così.

:bye:

Io avevo insufficienze anche senza parlare triestino :p

Alle elementari la mia maestra "bacchettava" chi per errore usava il Triestino o lo sloveno.

Ne sono venuto a contatto solo alle medie.

Ma in un paio di anni ero in grado di leggere ed ascoltare senza problemi poesie letteratura teatro non che parlato in triestino.E' una cosa che si impara facile.

Fatto sta che non mi sento "Poco triestino" perchè non parlavo in dialetto da piccolo.

Ne penso di essere uno che vuole l'estinzione della cultura Triestina.

Dopo tutto quando ho proposto di andare in compagnia di andar a vedere le triestinissime maldobrie in teatro sono andato assieme ad una 30ina amici che parlano solo italiano e non son riuscito a trascinare nemmeno 1 di questo forum.

Secondo me la cultura triestina si difende in un altro modo.

Trieste non è solo dialetto ed ipetessade.

Penso anche che un discorso del tipo: "a casa insegno l'italian, e fora el se imparerà da solo el triestin" non reggi più. Oramai xè pochi i muli che parla triestin, e el perchè non lo so. Ma za el fatto che la maggioranza de quei intervenudi qua, xè restia a impararghelo ai fioi, me rispondi in parte.

El triestin fa parte della nostra cultura, e se i triestini (no chiedo quei impiantadi per vari motivi) lo vol perder, beh.. cosa far.. mi andarò avanti per la mia strada, sperando solo che mio fio un giorno apprezzi.

[...]

Quoto in pien :piacere:

Per quanto me riguarda, a casa mia se ga sempre parlado per triestin (e no solo, anche istrian :lol: ) e mi son vignudo su abbastanza ben (o quasi O|:p ) e senza far tropa barufa con la lingua taliana :).

Certo, ogni tanto (e no me vergogno minimamente a dirlo) go avudo qualche dubio su come se scrivessi le robe, ma se risolveva tuto dandoghe un cuc al vocabolario :aracheroba: , ma te vol meter el gusto de sentir parlar el tuo dialeto anche se no xe più quel bel dialeto ciaro e pulito di nostri noni e dei nostri bisnoni :pianto: .

E sentir certe mame, come ga za dito qualchidun più sora, che ghe parla ai fioi per metà in lingua e per metà in dialeto me fa veramente :incazzado: .

Volevo risponder...Mi fioi? Volemo scherzar? :lol:

A parte i scherzi :D mi ai miei fioi ghe parlerò in italian. El motivo? Non me piasi per niente quando un bambino se rivolgi in dialetto ai genitori. Certo, non rinnego el mio dialetto ma son convinta del fatto che, almeno da piccoli, i fioi devi parlar in una lingua capibile da tutti.

Xe sempre tempo per imparar el dialetto.

A casa mia ga funzionado così. Da piccoli in lingua poi (ancora adesso :D) in triestin. Quando sento le interviste per Telequattro, per esempio, e sento la gente parlar in dialetto (perchè no sa o no vol parlar in lingua) no so....sento come una sensazion de imbarazzo. :wacko:

Dopo xe vero quel che disi AV. Xe una question de educazion saverse rivolger in italian a chi xe de fora o a chi no capissi.

In definitiva no so dar una vera giustificazion al mio voto. Sento che xe più giusto così e basta :)

Io avevo insufficienze anche senza parlare triestino :p

Alle elementari la mia maestra "bacchettava" chi per errore usava il Triestino o lo sloveno.

Ne sono venuto a contatto solo alle medie.

Ma in un paio di anni ero in grado di leggere ed ascoltare senza problemi poesie letteratura teatro non che parlato in triestino.E' una cosa che si impara facile.

Fatto sta che non mi sento "Poco triestino" perchè non parlavo in dialetto da piccolo.

Ne penso di essere uno che vuole l'estinzione della cultura Triestina.

Dopo tutto quando ho proposto di andare in compagnia di andar a vedere le triestinissime maldobrie in teatro sono andato assieme ad una 30ina amici che parlano solo italiano e non son riuscito a trascinare nemmeno 1 di questo forum.

Secondo me la cultura triestina si difende in un altro modo.

Trieste non è solo dialetto ed ipetessade.

Bon, adesso traduci quel che te ga scritto in triestin ...:p